donderdag 6 oktober 2011

Toetjes

De Achterbergen houden wel van een lekker toetje. Zo af en toe, eigenlijk veel te weinig, maken we daarbij gebruik van onze oude puddingvormen. Leuk he...

Vandaag hadden we een hoeveelheid melk die op moest (dat heb je als er een gezinslid langdurig buitenshuis verblijft en je de gewone hoeveelheid boodschappen haalt), en de custard was ook al over datum. Dus werd er een liter vanillepudding en een liter koffiepudding (gewoon een zakje oploskoffie door de custard) gemaakt, deze keer in de magnetron! Het grote voordeel van de magnetron is dat de melk er niet in aanbrandt, en je hoeft maar één keer alles door te roeren. De hoeveelheid leek wel een probleem - een liter per keer, en ik kon niet goed zien of het wel kookte. Toch is het helemaal goed gekomen - alles is alweer op!

6 opmerkingen:

Lisette zei

O heerlijk lijkt me dat koffiepudding, dat ga ik ook een keer proberen! En wat een leuke puddingvormen!

Trudy zei

Geweldige puddingvormen en goed idee zo je melk op te maken. Zo te lezen werd het goed ontvangen!!

Jedidja zei

Lijkt me voor mezelf wel lekker!

Vlijtig Liesje zei

Goed om dat in huis te hebben! Dan kun je in dit soort noodgevallen toch nog voldoende toetjes maken.

Judith zei

mmm handig zo

tim en lucas zei

ow walgelijk dat deed mijn moeder ook altijd. custard pudding bleggg. elukkig zijn er mensen die er wel van houden