woensdag 16 november 2011

Gido wordt groot

Volgend schooljaar zit de vierde Achterberg niet meer op de lagere school. Helaas voor Irene gaat hij niet naar dezelfde scholengemeenschap als waar zij dan nog zit, bij Gido past veel beter een meer praktijkgericht onderwijs.

Vandaag hadden we samen een gesprek met zijn juf over de schoolkeus. En daarna had ik een gesprekje met Gido in de auto. Over verschillende mensen: sommigen werken graag met hun handen, en anderen werken graag met hun hoofd. En dat je gewoon moet kiezen wat het beste bij je past.

Degene die heeft bedacht dat met je hoofd werken beter is dan met je handen, is een grote flapdrol. Ik ken mensen die met hun handen werken en veel gelukkiger zijn in hun leven, en ook veel meer geld verdienen, dan menig ander die denkt met zijn hersens te werken. Andersom kan ook trouwens.

Voor Gido lijkt deze weg dus het beste te zijn. En hij is daar heel content mee. Binnenkort gaat hij met zijn klas op bezoek bij de school van zijn keuze (grappig genoeg heeft een oom van hem daar ook op gezeten!). En begin volgend jaar gaan we samen ook nog naar de open dag. Leuk!


NB De komende vijf dagen hebben we hier blogpauze, want van vrijdag tot en met maandag zit ik met André in Noorwegen!!

10 opmerkingen:

Trudy zei

Mooi toch dat ie blij is met wat ie gaat doen!! Dat zouden meer mensen.... en voor jullie... heel veel plezier in Noorwegen!!!

Lisette zei

Als Gido maar blij is met zijn keuze, dat is het belangrijkste he!?
Veel plezier in Noorwegen! Geniet ervan!

Marianne zei

Er gaat niets boven iets doen wat echt bij je past.
Wens jullie een fijn weekend toe.

Anoniem zei

Heel goed weekend in Noorwegen!!

Enne, wat Gido betreft, als het voor hem goed is... is het goed, toch?

Groeten!

YKO zei

Succes met keuzes maken, maar dat komt helemaal goed. En een fijn weekend in Noorwegen toegewenst

Groetjes Ineke

Anoniem zei

Dat Gido blij is met zijn keuze dat is het belangrijkst toch en het is ook zo fijn dat zijn ouders ook blij zijn met zijn keuze.

Fijne en goede dagen in Noorwegen!
Mariam

Lies86 zei

Hier een meisje dat volgens de juf nooit meer zou worden als schoonmaakster, ze ging naar VMBO om Basis te gaan doen, maar stroomde na de derde in Kader in, koos de richting Zorg en Welzijn, had koken en schoonmaken op school naast de vakken als bio en wiskunde. En nu? Mijn spw4 diploma binnen en werkzaam als dat wat ik altijd al wilde worden! Woonbegeleider!
Kortom, volg je hart dan kom je er wel!

Wiek zei

Mooi zo'n keuzeproces en het lijkt me dat jullie de goede plek voor Gido aan het vinden zijn.
Veel plezier in Noorwegen (met z'n tweeën?)!

Vlijtig Liesje zei

Fijn dat zijn leerweg zo duidelijk is!

JenS zei

Heerlijk als een kind mag worden waar hij goed in is. Niks mis met handen toch???
Veel succes gewenst voor Gido!
Mijn man die altijd met zijn hoofd moet werken verzucht wel eens: ik zou een beroep willen hebben waar ik iets met mijn handen maakte, want wat ik doe daar zie je eigenlijk niks van terug.
Misschien dat hij daarom zo graag klust in zijn vrije tijd? Ons huis vaart er in ieder geval wel bij!
En geniet van het weekend hè, misschien zie ik je nog wel... op afstand!