dinsdag 8 november 2011

Lekker bezig

Het lijkt erop dat de Achterbergen zich vastgebeten hebben in een nieuwe hype. Die van de cake pops. Dat is ook zo. Letterlijk dan. Het is namelijk wel zo fijn als je een recept vindt dat beter bij je past dan zo ontzettend veel suiker, hoe lekker dat af en toe ook is. Daarom zijn we vandaag maar meteen overgegaan op het volgende probeersel: verkruimelde Oreo-koekjes met roomkaas. Volgens mij kan het met alle soorten droge of minder droge koekjes, als je maar een deeg krijgt dat lijkt op de PlayDoh van de kinderen. En dat doet het met Oreo. Voor de nieuwsgierigen: de verhouding is 225 g koekjes op 100 g roomkaas. Lekker kneden en balletjes rollen. En door de gesmolten chocola halen. Etcetera.

En als je dan toch aan het boetseren bent, kun je dit ook proberen:

3 opmerkingen:

Lisette zei

Ook deze zien er weer lekker uit!

Karien zei

Nou ben ik een reactie kwijt waarin stond dat ik eens moest googlen op Lego cake pop. Nou, die had ik al gezien en nog veel meer. Het begint al helemaal te kriebelen, maar eigenlijk vind ik het vooralsnog het beste om maar de gewone, goed verkrijgbare spullen te gebruiken. Maar googlen is altijd leuk!

Anoniem zei

De pietjes zijn leuk, maar de hartjes ook.
Kijk eventueel voor meer inspiratie eens op http://www.bakerella.com/category/pops-bites/
Daar vind je nog veel meer ideeen ( wel in het engels)

Hartelijke groet uit Noorwegen