donderdag 3 november 2011

Veilig fietsen

Op een of andere manier moeten de Achterbergen elk jaar weer nieuwe fietslampjes kopen. De lampjes van vorig jaar die het deden, zijn weet ik waar, en de lampjes die netjes in de doos met fietslampjes zitten, doen het niet.
Afijn, vandaag zijn er weer heel wat lampjes aangeschaft, zodat de Achterbergen veilig naar school en de voetbaltraining kunnen. En terug. Zonder kans op een boete (want controleren doen ze wel bij de middelbare scholen!). Het is de vraag of het voor de veiligheid zo ontzettend helpt, want als ik in de auto rijd, vind ik vaak dat de fietsen, ook met lampje, vooral van de voorkant niet goed zichtbaar zijn.
Zelf doe ik altijd zo'n reflecterend vestje aan als ik 's morgens de kranten doe. Daarin voel ik me veel veiliger dan met die lampjes op de fiets. Tot nu toe deed ik dat zelfs zonder licht op de fiets (de koplamp die je onderaan ziet, doet het niet meer), maar vandaag heb ik toch maar een fietslamp voor op de krantenmand aangeschaft.

Ziet er luxe uit he?

7 opmerkingen:

Lisette zei

Wat een leuke mand voor de kranten.
Goed dat je toch een lamp hebt gekocht, dan ben je extra goed zichtbaar! Veiligheid boven alles he?!

Karien zei

Ja maar dat is het nou juist! Zo'n hesje is echt tien keer beter zichtbaar voor alle verkeer dat zelf wel verlichting heeft...

Vlijtig Liesje zei

Bij ons is het ook elk jaar raak inderdaad. Ik vind goed zichtbaar zijn op de fiets ontzettend belangrijk, en heb ook dit jaar de fietsen van de kinderen weer goed gecontroleerd.

Ellen zei

ik heb op de fiets altijd zo een voorhoofdlamp aan. Zo ben ik goed zichtbaar maar ik heb ook zelf goed licht. Juist met krantenbezorgen vond ik dat altijd handig, 2 handen vrij en goed licht!

Lisette zei

Ja, dat is ook waar Karien, dan maar beiden, dan ben je helemaal goed zichtbaar ;-)

Nathalie zei

Hier liep zelfs een hond met een rood knipperlichtje om. Veiligheid heb je zelf in de hand.... dat klopt als een bus (met verlichting uiteraard)

yukikopesik zei

Heel herkenbaar vooral, dat ieder jaar nieuw fietslicht moeten kopen hier dus net zo. Helaas.