donderdag 22 december 2011

Een hardnekkig virus

Wist ik veel dat het breivirus zo hardnekkig was... er blijken bronnen aangeboord te zijn waarvan ik het bestaan (in mijzelf) niet had vermoed. Ik, die altijd alles uit een boekje moest doen: pianospelen, koken, en ook breien.

De laatste paar weken blijk ik ook begrepen te hebben wat 'creatief' eigenlijk betekent: een gedachte komt langsgevlogen, vat ergens post in mijn achterhoofd, baant zich langzaam maar zeker een weggetje naar voren, er komt een schetsje op papier, en zo tussen de bedrijven door bedenk ik dan ook alvast hoe het precies zou moeten, voor welke uitdagingen ik kom te staan en hoe ik die kan oplossen.

En dan heb je zomaar ineens iets ontworpen. En het eind is nog niet in zicht. Er is inmiddels een wachtlijstje ontstaan in mijn achterhoofd...


Vandaag is deze ontstaan, hij heeft zelfs een naam gekregen: Freedom! Ik ben nog niet helemaal tevreden - hij moet nog wat slanker - maar, zoals André zou zeggen: het begin is er.

mocht je niet zien wat het voorstelt (dat kan ook nog): een vogel in vrije vlucht, opgehangen aan het keukenplafond en van onderaf gefotografeerd

9 opmerkingen:

Maaike zei

ik vind het erg knap dat je dat kunt. En ook erg leuk en wat is de naam van de bovenste is dat gewoon engel.
groetjes Maaike

Jolanda zei

Misschien komt het met de jaren?
Ik ben ook zo'n boekjesmadam, maar voel de laatste tijd ook ideeën opborrelen... nu de uitvoering nog.
Zijn ze bij jou ook zo aan vakantie toe?

Karien zei

@Maaike, inderdaad, een naamloze engel...

baasbraal zei

Prachtig! je kan gewoon keihard ontwerpen! Schrijf een boek man!

Lisette zei

Wat een mooie dingen komen er in jouw hoofd bovenborrelen ;-)
Ik vind de engel en de vogel schitterend!

Roos zei

Mooi joh!

Anoniem zei

Dit is wel een 'leuk' virus zeg! Je kan gewoon ontwerpen, schrijf ook een boek!
Doe je dit allemaal op een rondbreinaald?
Mariam

corry zei

Wat een mooie vogel, trouwens al je verhalen vind ik leuk, vol humor. Lees ze graag.

Jantine zei

O heerlijk, zo kun je jezelf lekker kwijt ;-). Leuk joh!