maandag 16 januari 2012

Gaat maar door, houdt niet op

Toen Frank nog niet naar school ging, dus dat is al meer dan 6 jaar geleden, zat hij graag op het randje bij de schouw een videoband te kijken waarop een filmpje van o.a. Pieter Post stond: heel veel pakjes. Frank had de band zó vaak gezien, dat hij het hele verhaaltje mee kon vertellen, en een van de zinnetjes was: gaat maar door, houdt niet op. En dat ging over alle pakjes die ineens in het dorp van Pieter Post moesten worden bezorgd.
Sindsdien is dat zinnetje een gevleugelde uitdrukking geworden bij de Achterbergen. Elke keer als dat zo te pas komt, hoor je hem weer: gaat maar door, houdt niet op.
En dat is nu dus weer. Je wordt er gewoon moe van. Van al die ideeën bedoel ik dan, die rondtuimelen in mijn hoofd. En die zo graag ten uitvoer willen worden gebracht. En nog een keer, maar dan beter. Veel bloglezers worden er misschien ook wel moe van. Die willen wel weer eens wat anders lezen. Maar ja, het dagelijks leven bij de Achterbergen bestaat inmiddels voor een aanzienlijk gedeelte uit breien. En omdat ik vandaag weer even geen andere inspiratie heb, toch maar weer een aanvulling op de collectie.

2 opmerkingen:

Lisette zei

Wat een mooie krans, toch?! ;-)

johan en henny zei

die kransjes vind ik zo leuk, wil ik ook graag leren maar het is nog niet gelukt. knap hoor