woensdag 15 februari 2012

Aanwijzingen voor het in gebruik nemen van een zitzak (op zolder)

  • wees niet al te blij als de lang verwachte enorme doos eindelijk wordt afgeleverd. Je weet niet wat je te wachten staat.
  • de grote plastic zak die je in de doos aantreft, met 400 liter piepschuim korreltjes, is niet een foute uitvoering van de bestelde zitzak. De hoes zit ook in de doos, echt, je hoeft alleen nog maar de vulling in de hoes te gieten.
  • het is OK om eerst te stofzuigen, maar het is minder slim om de stofzuiger daarna alvast weer naar beneden te brengen.
  • het is niet zo verstandig om op je eentje te proberen alle piepschuim in de zitzak te krijgen.
  • denk eraan: de bovenkant van de plastic zak waar het piepschuim in zit, kan veel verder open dan de opening in de zitzak.
  • PAS OP: als je denkt: nu gaat het lekker, blijkt dat het er allemaal naast stroomt. Op je voeten dus.
  • denk niet te snel dat je alle losse piepschuim wel zal opzuigen met een schone stofzuiger, om het daarna alsnog in de zitzak te kieperen:
  • het piepschuim wil namelijk heel graag in de stofzuiger, het springt zelfs aan de buitenkant tegen de slang aan, maar het wil er helemaaaal niet graag meer uit.
  • hoe denk je dat te doen met je kleding? als je klaar bent met de zitzak, zie je er namelijk uit als een sneeuwman of -vrouw.
  • maak je geen zorgen: ooit komt het goed.
En zo hebben de Achterbergen een hangplek op zolder gekregen. Het begin ervan althans. Met een vloerkleed op de kale zoldervloer, en een XXL zitzak. De rest volgt nog.

Verdraaid nog aan toe, zie ik daar nog meer los piepschuim op de foto?!

6 opmerkingen:

Nienke zei

Haha, prachtig beschreven Karien! ;-) Succes met de rest van de hangplek! Leuk idee!!

Evelyn zei

Oh jaaaa! Vréselijk. Ik ben ook zo aan het stoeien geweest met die triljoenen witte balletjes. Ik was het alleen helemaal vergeten (of had het verdrongen) Bij die van mij werden de balletje eitjes en daarna platte schijfjes. Toen heb ik er maar kussenvullingen in gedaan. M.a.g. dat het nu een Héle Zwáre Zitzak is. Maar, wel lekker dik..! :-)

Marleen zei

Nou Karien, ik weet alles van die piepschuimkorreltjes. Ik had een voedingskussen, daar dachten mijn kinderen op te gaan springen! Dat kussen kon er niet zo goed tegen en barste open. Er kwamen allemaal van die kleine korreltjes uit....En dat op hoogpolige vloerbedekking!! Dacht je 't van je kleren af te vegen, zat het weer ergens anders aan vastgeplakt!!
groetjes, Marleen

Wieke van Keulen zei

Erg leuk, zo'n zitzak. Maar als ik de foto zie met een guitige kop die helemaal blij op de zitzak zit, dan is het wel de moeite waard geweest.

baasbraal zei

O ja, drama inderdaad! Waarom doen ze dat niet in de winkel? Kan je hem boven gewoon neerzetten. OT: Ik reageer nog even op mijn eigen blog over zweds of niet.....

Anoniem zei

Neem een sok.
Doe die over de zuigmond van de stofzuiger.
Zet de stofzuiger aan en zuig de sok een stuk de slang in.
Zet de sok vast met elastiek.
Nu heb je een piepschuim-opzuigapparaat. Stofzuiger aan: zuig één lading piepschuim op. Stofzuiger uit: het piepschuim valt er netjes weer uit.

Groetjes van je net geopereerde broer.