vrijdag 3 februari 2012

Breien is leuk

Inmiddels valt het breien niet meer weg te denken bij de Achterbergen. Overal liggen rondbreinaalden, bollen wol en gebreide decoraties in alle soorten en maten door het huis. Een aantal bloglezers vond wel dat ik een boek zou kunnen maken - in alle bescheidenheid had ik dat zelf ook al gedacht. En een grote uitgeverij in Noorwegen aangeschreven. En in Amerika. Maar deze uitgeverijen vinden het onderwerp niet breed genoeg. Ja, dan ben je uitgepraat. Ze vonden het trouwens allebei wel heel erg leuk, en ik kreeg ook nog wat tips. Ik ga me nu richten op het verkopen van losse patronen, op de internationale brei- en haaksite Ravelry, waar enorm veel mensen komen en waar ik nog géén gebreide kransen à la Achterbergen ben tegengekomen. En dus heb ik het lekker druk met het opnieuw breien van mijn probeersels, ondertussen de beschrijving noterend en af en toe een foto nemend. En dan kan ik met één patroon drie markten bedienen door ze te vertalen naar het Engels en het Noors. Eens even kijken of dat gaat lukken! Het is wel super gezellig, breien bij de open haard, Achterbergje ernaast, kopje koffie erbij.
Vandaag is een gebreide krans afgekomen die in het rond wordt gebreid, aan één stuk. Alleen de eerste en de laatste toer moeten nog aan elkaar gemaasd worden als het af is. Voordat er gemaasd wordt, lijkt het eerlijk gezegd nog steeds nergens op. Chris vindt er trouwens wel een toepassing voor.

En Frank ook.

2 opmerkingen:

johan en henny zei

het wordt vast een mooie krans! ik ben heel benieuwd

Lisette zei

Succes met de verkoop van de patronen!
Een leuk en goed idee zeg!
Leuke foto,s ;-)