dinsdag 7 februari 2012

Sterrenbeeld: wasmachine

De Achterbergen zijn niet zo goed thuis in de sterrenbeelden. Heel af en toe komt het gesprek erop, maar dan blijkt eigenlijk dat niemand z'n eigen sterrenbeeld weet, en de interesse is er ook niet om het gewoon even op te zoeken.

Totdat vandaag Irene een vriendenboekje zat in te vullen voor Danny. In het vriendenboekje werd het sterrenbeeld gevraagd, en de Achterbergen gingen het deze keer eens netjes opzoeken. Het was een ... o, nu ben ik het alweer vergeten... Een andere, niet nader te noemen, Achterberg had ook z'n sterrenbeeld opgezocht. Dat was een wasmachine.

Hè, een wasmachine? Dat is toch geen sterrenbeeld?

O nee... het was een weegschaal...

Kijk, op deze manier vergeet je het dus niet meer!

4 opmerkingen:

Anita zei

Hahaahha, ik lach hier nu echt de vouwen uit mijn broek. Wat zijn kinderen toch heerlijk he. Groetjes Anita

Purperpolletje zei

Goed, zeg!!!

(ik vul altijd Grote beer in, maar ik heroverweeg wasmachine!)

baasbraal zei

Ja, kinderassociaties zijn erg grappig, maar ook erg verhelderend. Waarom zou je geen wasmachine kunnen zijn als sterrenbeeld tenslotte?

Lisette zei

Haha, vind het een goeie!