donderdag 26 april 2012

Coole kikker

Eindelijk mocht Danny gaan voorzwemmen bij het zwembad. Dan kunnen ze zien of hij al met zijn hoofd onder water durft (watervrij), en krijgt hij afhankelijk daarvan een bruine of groene stip, die op zijn zwembroek genaaid wordt.
Hij had er zo'n zin in. Het regende wel, maar dat gaf niets (het is een buitenbad). En hoewel hij thuis in bad altijd bij het minste spettertje tegen zijn hoofd al gilt, was hij vast van plan te laten zien dat hij alles durfde wat hem werd gevraagd. Dat zou dan de eerste Achterberg zijn...

Eindelijk was hij aan de beurt. Bij het trapje ging het al mis. Danny viel pardoes in het zwembad, helemaal koppie onder. Iedereen schrok: badjuf, badmeester, moeders en vaders aan de kant. Danny ging staan, ging weer onderuit, en krabbelde weer overeind.

Even proesten, even slikken, vooral niet naar mama kijken en al helemaal niet huilen. Gewoon naar de overkant lopen, zoals was gevraagd.

Na de gebruikelijke oefeningen kregen de kinderen van het groepje allemaal een stip. En Danny kreeg een groene! Gelijk naar het tweede niveau dus. Dat hadden de Achterbergen nog niet eerder meegemaakt.
In de auto terug vertel ik hem hoe trots ik op hem ben. Zegt hij: 'ik deed het eigenlijk expres. Dan konden ze zien hoe goed ik ben'.
Ja ja.

Thuis mag hij op de foto. Op z'n coolst natuurlijk.
Mooie badjas he? Een vest van mij.



1 opmerking:

Anoniem zei

Het buitenbad? BRRRRRRRRRRR
daar heeft hij al stippen in alle kleuren van de regenboog mee verdient