donderdag 5 april 2012

Geen handelsgeest

Als de Achterbergjes een handelsgeest bezitten, dan hebben ze het niet van mij.
Vorige week zette ik een advertentie op Marktplaats. We zouden de schuur wel eens even lekker opruimen. De kleine omafiets mocht wel weg, want daar zet je tegenwoordig geen jongen op. Nou kost zo'n fiets nieuw niet echt heel veel, maar ik dacht dat ik er wel zo'n 50 euro voor kon vragen.
Gisteravond belde er een meneer. Hij wilde ongezien wel 40 euro voor de fiets geven, als hij hem vandaag mocht komen halen.
Maar je snapt het al, hij vond hem vies tegenvallen. Op de foto was hij veel mooier dan in het echt. Dat snapte ik wel. Dus zei ik dat hij hem voor 30 euro wel mocht meenemen.
Afijn, om het verhaal niet lang en pijnlijk te maken, de fiets ging voor 20 euro mee...

Lastig hoor, iets verkopen.

8 opmerkingen:

mamaeer zei

Ja, dat is wel jammer, voor minder dan de helft dan je zelf vroeg...
Je tegenstander had meer handelsgeest :-(

Marijke zei

Volgende keer, kan hij hem voor 35 krijgen, maar niet voor minder. Standvastig blijven hoor.

Bespaarmama zei

Haha, ik kan dat ook nooit goed!
We staan wel eens op de rommelmarkt en, hoe kan het, bij onze kraam is het altijd druk :)

Achja, ik houd zelf ook wel van echte rommelmarktprijsjes en zo kom je ook van je rommel af :)

Anoniem zei

Wat grappig, bij ons is het voor stoere jongens HELEMAAL in om met zoon fiets te rijden!

Annemieke zei

Oei, dat zou mij dus ook zo kunnen overkomen. Bezit ook niet zo'n handelsgeest, helaas. Gelukkig Joop wel, haha :) Daar leer ik weer van...

Wieke van Keulen zei

Ach Karien, jij hebt je plezier er van gehad en er zijn zoveel andere dingen die jij wel kan. Fijne paasdagen, Wieke

Anoniem zei

Bij ons (zuiden van het land) is het ook helemaal hip om als jongen op een omafiets te rijden, mijn zoon van bijna 11 heeft er 1 en bijna al z'n vriendjes ook!!
Groetjes Wendy

JAN zei

Hier in Drenthe rijden de jongens niet op andere fietsen