dinsdag 22 mei 2012

O wat ben ik blij

Na ik weet niet hoeveel jaar een klein oventje gebruikt te hebben omdat de 'normale' oven het niet deed, hebben de Achterbergen sinds zaterdag weer een echte oven. Wat een luxe!

Eigenlijk kwam het doordat ik niet wist wat ik voor moederdag wilde hebben. Toen ik de keuken inliep en de oude oven zag, wist ik het ineens: laten we nou toch maar vast een inbouwoven kopen, dan kunnen we die als de keuken ooit verbouwd wordt, vast wel opnieuw plaatsen! Helaas, op moederdag kreeg ik heel andere dingen. Ook heel leuk, maar geen oven. Totdat André zaterdag opeens zei dat we samen naar de bouwmarkt zouden gaan voor een oven. Elwin en Gido mochten mee, die gingen intussen bij de dierenwinkel in die buurt kijken naar reptielen (Elwin is helemaal weg van schorpioenen - hij mocht er zaterdag een op z'n hand laten lopen!), en wij gingen bij de bouwmarkt naar binnen, maakten onze keuze (dat was niet moeilijk want ze hadden maar één soort op voorraad) en kwamen weer met oven buiten.

Het is een heteluchtoven, zodat je op twee etages tegelijk kunt bakken. Dat is wel zo handig met een groot gezin! En nu hebben de Achterbergen allemaal hun wensen geuit: pizza natuurlijk, dat kon niet met het kleine oventje. En gebakken aardappels uit de oven (supermakkelijk), dat kreeg het kleine oventje ook niet voor elkaar met onze hoeveelheden.

Dat wordt echt heel veel genieten! Ook van de ruimte die er nu op het aanrecht is vrijgekomen. De keuken wordt er bijna mooi van...

2 opmerkingen:

Trudy zei

Oh fijn zeg! Laat je ons ook meegenieten van al het lekkers dat je erin klaar maakt??

Anoniem zei

In mijn heteluchtoven bak ik ook wel op meer dan 2 niveau's tegelijk. Gewoon een paar ectra roosters/ bakplaten bijkopen ( waren wel duur toen bij mijn oude heteluchtoven) , bij die ik nu heb zaten al 2 platen en 1 rooster. Heb er nu geen extra bijgekocht ( of nog niet)
Henriette