dinsdag 5 juni 2012

Krachtig gezegd

Gisteren las ik iets wat me raakte. In het boek waar ik het al eerder over had, over Esther Smith. Het ging over bezorgdheid.

Er staat: 'weest in geen ding bezorgd'. Als een gebod. Dat is dus gewoon iets wat je moet opvolgen. Nou, gewoon... soms moet je misschien een keiharde strijd in jezelf aangaan om die bezorgdheid kwijt te raken. Maar dat is wèl de bedoeling!
Het was fijn om te lezen hoe Esther het deed. Dat ze 's nachts door bleef bidden tot ze erdoor was. En dat ze dan door kon gaan. Wat een bemoediging!

In Ef. 6 staat dat wij de wapenrusting van God kunnen aandoen om stand te houden. Het woord van God wordt daar genoemd als een zwaard. Wat ben ik blij met zulke zwaarden: 'weest in geen ding bezorgd'! Stel je voor dat je je nooit meer zorgen hoeft te maken! (het helpt bovendien niets).

En wat een geloofservaringen doe je op als je dit woord serieus neemt! Dat gun je iedereen toch?

4 opmerkingen:

mamaeer zei

Dit is mijn grote wens, om te doen wat God ons gebied.....
Maar het zooooo moeilijk.
Zonder Zijn hulp kunnen we het niet.
Dit is voor vandaag (en wie weet duurt het mijn hele leven) mijn gebed: Heere wilt u bezorgdheid van mij afnemen en er vertrouwen in U voor teruggeven!!

Karien zei

Nou inderdaad, zonder Zijn hulp kunnen we het niet. Maar mét Zijn hulp wèl! Gelukkig mogen we per dag leven. Géén zorgen voor vandaag, en morgen precies hetzelfde weer. Nog dichterbij: geen zorgen voor nu, voor dit moment, bidden voor datgene waarover je je zorgen maakt en vertrouwen dat God zal zorgen. Sterkte meid, in jouw intensieve leven geldt dit gelukkig ook!

Annemieke zei

Mooi he, ik ben er nu ook in begonnen!
Die bezorgdheid overwinnen is inderdaad af en toe een keiharde strijd in je gedachten. Maar wat is het alternatief? Leven met allerlei angsten zie ik niet bepaald als een aanlokkelijke optie! En inderdaad, je zorgen maken helpt helemaal niets...
Ik denk ook vaak aan die regel: Eén dag tegelijk, dat maakt het leven licht! (En soms ook wel: 1 minuut tegelijk, bewust niet verder kijken dan absoluut nodig is om te kunnen doen wat er gedaan moet worden, in hectische omstandigheden...)

Roos zei

Ik heb soms het gevoel dat je dan altijd fit moet zijn, om dat te doen: in geen ding bezorgd zijn' Juist als ik doorgedraaid ben ga ik piekeren. Dus is het een kringloop.