dinsdag 26 juni 2012

Laatste loodjes

Bij de Achterbergen zijn we duidelijk begonnen aan de laatste loodjes van het schooljaar.
Beweerde ik vorige week nog tegen iemand dat de lagere school niet elke klas een einde-schooljaars-cadeau aan de juf laat geven, ik blijk gewoon nogal kort van geheugen te zijn, want alle Achterbergjes behalve Chris (die bij dezelfde juf blijft), moeten een cadeautje in elkaar knutselen, en een klein bedrag bij de klassenmoeder inleveren. Dan zijn er de oudergesprekken, vanavond een extra lange op de school van Frank. Dat is een hele avond weg. En de fiets van Irene hield het ook nog voor gezien toen ze vandaag haar boeken moest inleveren. Gido moet 25 km de andere kant op oefenen met zijn trompet. Nou, dan snap je vast wel dat er alleen maar tijd is voor een snel-tussendoor-en-geen-foto-jammer-dan blogje.

Gelukkig realiseerde ik mij vandaag dat dit gewoon hoort bij het leven. Ik hoef maar één ding tegelijk, en het allerbelangrijkste is dat ik warmte en liefde uit blijf stralen naar mijn omgeving, zonder in de stress te raken. En dat lukt ook, omdat ik weet waar ik hulp vandaan kan halen!

Ik wens alle laatste-loodjes-gezinnen een ontspannen einde van het schooljaar toe!

2 opmerkingen:

Trudy zei

Dankjewel! En jij hetzelfde toegewenst!!

Ciska zei

Wauw wat mooi! Dankjewel. Mijn meisjes vinden het nog weleens moeilijk dat hun moeder maar 1 ding tegelijk kan. Het is fijn dat de vakantie straks begint.