woensdag 4 juli 2012

Levensles voor een tientje

Twee kleuter-Achterbergen hebben deze week een belangrijke les geleerd. Althans dat hoop ik.
Afgelopen maandag was er een tentoonstelling in de klas van Elwin, waar elk kind iets van zichzelf tentoonstelde met een briefje erbij. Elwin had zijn zelfgebreide vogeltje op een tak gezet. Ik stond met een van de moeders daarover te praten, toen Danny en Chris ruzie kregen over een ander tentoongesteld voorwerp, een glazen replica van de Eiffeltoren. Je raadt het misschien al, de toren viel om en er waren twee stukjes afgebroken...

Met de twee booswichten (die zich niet zo schuldig voelden als ik wel zou willen) toog ik naar het klasgenootje van Elwin, die met zijn ouders in een hoek teleurgesteld stonden te zijn. En we beloofden dat we er alles aan zouden doen om iets vergelijkbaars te vinden.

En weet je wat? We hebben precies dezelfde gevonden! Via een vriendin, die ons tipte op een advertentie op Marktplaats. Inmiddels is de toren alweer door de booswichten heel afgeleverd bij de moeder van Elwins klasgenootje. En mochten Danny en Chris de prijs van 3 euro delen uit hun spaarpot... Ik mocht de verzendkosten betalen, en zo komen we op 10 euro voor een belangrijke les. Niet duur toch?

1 opmerking:

mylittlecottage zei

nice post thanks for sharing this...looking for to read more of your posts...blessings out arnhem