donderdag 23 augustus 2012

ASS en medicijngebruik

Voor de vakantie vroeg ik of er mensen waren die ervaring hadden met medicijngebruik bij kinderen met autisme. Een van degenen die reageerden, heeft heel goede ervaring met homeopathie. Wij hebben gekozen om dit eerst voor Frank te proberen, omdat we  niet zoveel zin hadden in medicijnen met vervelende bijwerkingen, zoals snel dik worden en een vervlakking van het gevoelsleven.

Wonder boven wonder werkten de homeopathische korreltjes die wij kregen, direct! Was er met Frank eerder wel vijf keer op een dag een hoogoplopend conflict tussen hem en een van de andere Achterbergen, na het (eenmalig!) innemen van de korreltjes werd hij rustig. Na een dag of twee had ik het er met Frank over, dat hij veranderd was, en of dat van het medicijn kon komen. Hij zei: ik ben nu een stuk tevredener, en ik ben ook langer tevreden (dwz het duurt in een onprettige situatie langer tot ik boos word). Nou, dat klopt helemaal.

En nu is het afwachten hoe het op school gaat. En dan nog, de behandeling moet wel worden onderhouden, en kan altijd bijgesteld worden. Ben benieuwd!

PS Er zijn mensen die willen weten hoe de korreltjes heten die Frank heeft gekregen, maar daar zou ik jullie niet mee helpen. Een homeopaat vormt zich een totaalbeeld van het kind in kwestie, en zoekt een medicijn dat bij hem past. Twee verschillende kinderen krijgen dus een verschillend medicijn. Ik wens iedereen die het betreft veel succes bij de eigen zoektocht naar wat goed is en helpt!!

11 opmerkingen:

Lisette zei

Wat fijn dat het meteen aansloeg! Zeker voor Frank zelf ook heel fijn! Hoop dat het goed mag blijven gaan.

Jedidja zei

Wat zijn dat voor korreltjes?

mama Jesje zei

Geweldig dat 't werkt! Fijn voor jullie. Dat maakt me wel meteen nieuwsgierig naar je mening over homeopathie als christen. Ik weet eerlijk gezegd nooit precies wat ik er nou mee aanmoet... oftewel heb er nog niet echt een oordeel/mening over, maar vind het toch een beetje apart... de gedachten die er soms achter zitten.

Ciska zei

Wauw wat fijn!! Natuurlijk voor Frank maar ook voor het hele gezin.

Karien zei

@mamaJesje: goeie vraag van je. Eerlijk gezegd heb ik me er niet zo in verdiept, en dat ben ik ook niet van plan. Voor de reine is alles rein, staat er, en we maken gebruik van wat er in de wereld is, ook al 'ligt de hele wereld in het boze'. Het is belangrijk om zelf een zintuig te hebben voor wat goed is en wat niet, want er zijn natuurlijk ook plaatsen/mensen bij wie je vandaan moet blijven. Als je de dingen samen doet met God, dan gaat het niet verkeerd.

Karien zei

@Jedidja, een homeopathisch medicijn.

Eefje zei

Kun je ook de naam van het medicijn geven alsjeblieft? En waar kun je het kopen?

Karien zei

Eefje, dat zou niet helpen. Elk persoon is verschillend en krijgt daarom een ander medicijn. Een klassiek homeopaat moet dat uitvogelen. Succes hoor!

astrid zei

Karien, wat ontzettend fijn voor Frank en jullie allemaal!

baasbraal zei

Wat heerlijk zeg! Het is altijd een hele zoektocht tenslotte. Mooi wat Frank zelf aangeeft over dat tevreden zijn. Daar kan je toch aan zien dat ze zelf heel goed weten wat er gebeurt, ook al kunnen ze het niet veranderen.

mamaeer zei

Wat fijn dat het zo goed werkt!!!
Wij moeten ook nog.......