maandag 3 september 2012

Voor - Na

Zo af en toe als ik met een grote klus bezig ben en het schiet al een beetje op, denk ik: ik had eigenlijk vooraf een foto moeten nemen, en straks als het klaar is. Zo'n verschil als je dan ziet!

En toen dacht ik aan mijn innerlijke leven, waar ik helemaal zichtbaar ben voor God. Dan stuurt Hij een 'klus' op mijn weg, bijvoorbeeld een lastig kind, of een ziekte. Stel je voor dat er een foto gemaakt wordt van hoe ik ben voor die klus, en daarna. Zitten er achteraf lelijke plekken doordat ik bijvoorbeeld inwendig (of uitwendig) heb lopen mopperen? Of ga ik juist aan de gang om zulke lelijke plekken die ik ontdek, op te ruimen?

"Indien iemand zich nu hiervan gereinigd heeft, zal hij een voorwerp zijn met eervolle bestemming, geheiligd, bruikbaar voor de eigenaar, voor iedere goede taak gereed." 2 Tim. 2:21.

Kijk, zo'n aansporing heb ik nodig, en een oog voor alle klusjes die op mijn weg komen!

3 opmerkingen:

Jolanda zei

Mooi gezegd, Karien.
'k Hoop dat ik dat ook de hele dag bij me mag houden.

Lisette zei

Zeker heel mooi gezegd!
Sommige dingen komen op je pad om je sterker te maken!

mamaeer zei

hoe jij mij toch vaak aan het denken kan zetten met je zin-gevende-blogs.....
dank je wel!!