donderdag 25 oktober 2012

Voor mensen met een vol hoofd

Speciaal voor mensen met een vol hoofd is er een boek in de handel: het vollehoofdenboek. Niet alleen heel herkenbaar voor (ouders van) mensen met autisme, maar ook voor andere hoofden die "snel vollopen", of weet ik veel wie nog meer. (Stiekem hoop ik natuurlijk voor mezelf ook goede tips tegen te komen, want mijn eigen hoofd wil soms ook gewoon even niet meer).

Een klasgenoot van Frank had er thuis veel aan gehad, zijn ouders en zusje ook, en wij kregen er een enthousiast mailtje over. Inmiddels hebben wij het boek zelf ook in huis, en zijn Frank en ik er samen in begonnen. Het is een leuk werkboek, met veel herkenbaars erin, en tips voor mensen met een vol hoofd zelf plus tips voor de mensen die met hen omgaan.

Dieper op het boek ingaan lukt nu nog niet, want we zijn nog maar net begonnen, maar ik verwacht er wel wat van!

3 opmerkingen:

Rian zei

ja is inderdaad een leuk en handig hoofdenboek..ik gebruik het ook.

Jantine zei

Dat klinkt als een tip voor ons, dank je wel!

jente zei

Bedankt voor de tip! Lijkt me iets waar wij ook wat aan kunnen hebben.