maandag 19 november 2012

Eenvoudig leven??

De laatste tijd heb ik een aantal keer recepten moeten vertalen naar het Noors voor een spelletjessite. Om de juiste termen te vinden, kom ik dan bijvoorbeeld op de Noorse IKEA-site, waar je deegrollers tegenkomt, en beslagkommen, opscheplepels en allerlei andere keukenbenodigdheden.
Ook de Noorse receptensites zijn door mij druk bezocht.

Vandaag stuitte ik ineens op een site die in het Noors heet: enklereliv.no, wat betekent: eenvoudiger leven. Daar zag ik dit filmpje

Een futuristische garde, die helemaal vanzelf blijft roeren in je saus of vla. Prijs 300 Noorse kronen, wat ongeveer neerkomt op ruim 35 euro. 

Is dat nou het eenvoudige leven? 

6 opmerkingen:

Jedidja zei

Maar leuk is het wel ...

Karien zei

Ja, wel leuk... een soort dienstmeisje dat voor je in alle pannen roert. Dan is het ineens weer goedkoop :-)

baasbraal zei

Het ligt er maar aan hoe je eenvoudig definieert! Als hij werkelijk zijn evenwicht houdt tijdens het kloppen, maakt dat alles wel veel eenvoudiger. Uit energie-ogpunt is het misschien iets minder eenvoudig...... maar LEUK is het wel!

Karien zei

Ach, ik dacht aan het blog met dezelfde naam. Vraag me toch af of deze twee verenigbaar zijn!

Een betere naam is dan misschien makkelijk leven.

Anoniem zei

Ik wilde precies hetzelfde als Janneke schrijven. je kunt "eenvoudig" op 2 manieren defineren. Bij Teunie (eenvoudig leven) had een man dat ooit ook anders in gedachte en zei: "Eenvoudig leven? Ik vind het enorm ingewikkeld, alles zelf bakken, koken en inmaken"

Ellen
scrapothekerin.blogspot.com

Marijke zei

Lijkt me een leuk ding, maar hoe vaak gebruik je het?