dinsdag 6 november 2012

Gezelligheid voor een prikkie

De vensterbank op de overloop ligt bij de Achterbergen meestal vol met troep: spulletjes die naar beneden moeten, of juist nog verder naar boven, of die op de een of andere kamer moeten worden opgeborgen.

Gisteren heb ik de vensterbank helemaal leeggeruimd en schoongemaakt. Om te voorkomen dat er zich weer van alles opstapelt in de lege (uitnodigende) ruimte, wilde ik er graag iets gezelligs neerzetten. Toen ik vanmorgen toch naar het dorp moest voor een boodschap, keek ik meteen even of ik een lantaren kon vinden die betaalbaar was. Helaas was er niets naar mijn smaak. Wel zag ik een glazen pot met een metalen hengsel, met om de bovenrand van de pot een wit kantje gebonden. Hé, dat kan ik ook zelf!

Nodig: schone glazen potten, iets om eromheen te binden (wol, ijzerdraad, kantjes, bandjes etc.), en iets om eraan te hangen (kralen, belletjes etc.).

Als je snel klaar wilt zijn, knip dan een draad wol af van zo'n vier meter, doe die twee keer dubbel zodat je een vierdubbele draad krijgt. Draai deze een keer of drie om de schroefdraad van de pot heen en knoop hem vast. Natuurlijk kun je de wol ook vlechten, haken of breien. Evt. vastlijmen. Hang kraaltjes of belletjes aan elke afhangende draad, op verschillende hoogte. Waxinelichtje erin, klaar!

4 opmerkingen:

Jolanda zei

Zo simpel. Zo leuk.

mama Jesje zei

very nice!

Jedidja zei

Ik denk dat ik dit ga na-apen. het is geweldig.

MomstersInc zei

Zo leuk! Precies van die dingetjes die ik bij anderen mensen thuis altijd zo supermooi vindt en er zelf nooit opkom om zoiets te kopen/maken. Terwijl het eigenlijk zo eenvoudig is.
Mooi hoeft niet altijd moeilijk of duur te zijn.
Heel leuk gedaan!