donderdag 22 november 2012

Kneedvrij brood - het eerste resultaat

 Even laten zien wat er vandaag uit de Achterbergse oven kwam!

Een rond volkorenbrood van 100% volkorenmeel (en het was lekker).

En een wit brood, min of meer focaccia-recept, in de braadslede gebakken (dus zonder deksel erop, blijkt toch ook te kunnen alleen dan wordt de korst niet zo knapperig - het is gebakken na het andere brood, bij 220 graden, ook ongeveer 45 minuten).

Allebei met minimale moeite.

Morgen een uienbrood!


8 opmerkingen:

johan en henny zei

leuk ik ga het ook proberen!

Sandra zei

Dag Karien,

Dit doet mij wel terug verlangen naar zelf brood bakken. Dat heb ik al een hele tijd niet gedaan.

julia zei

ik heb al lang geen brood meer gebakken,ga het wel proberen bedankt voor het idee

Trudy zei

Ziet er lekker uit zeg!

Marijke zei

Ziet er lekker uit. Wat doe je voor het uienbrood? Gewoon wat gebakken uien erdoor en op de bovenkant?

Karien zei

@Marijke, eerst heb ik fijngesneden ui in de droge koekenpan geroosterd (hoort eigenlijk in de oven en het duurt erg lang), dat gaat door de droge ingrediënten. Deze keer half volkoren, half wit meel.

huis tjokvol zei

lekker,ik wil het ook wel eens maken,mijn moeder had altijd een broodbakmachine dat lijkt mij ook wel wat.

julia zei

Ik heb twee bakblikken die in de oven gaan bak altijd twee tegelijk.bakje water onder in de oven