maandag 26 november 2012

Nog meer plannen smeden

André en ik zijn in alle 21 jaar dat wij getrouwd zijn, nog nooit een weekendje met z'n tweeën weggeweest. Daar gaat nu verandering in komen!
Nauwelijks terug van een weekend Pagedal met het grootste deel van ons gezin, besloten we dat het tijd was dat we ook een keer samen wat tijd met elkaar doorbrengen.

Dus ben ik heerlijk plannen aan het smeden. Een paar jongens uit logeren doen, de rest thuis aan hun lot overlaten, een hotelletje boeken en een beetje wegdromen, heerlijk! We hebben nog de tijd, we gaan over drie weken pas.

Bij de Achterbergen is het kneedvrije brood inmiddels al niet meer weg te denken. Omdat er zo ongelooflijk weinig tijd voor nodig is, doe je het veel sneller. Frank had al zo ongeveer een half jaar geleden gevraagd of we van die kaneelbroodjes wilden bakken, je weet wel, een soort Zeeuwse bolussen. Dit weekend heb ik zo'n recept omgebouwd voor kneedvrij brood, wat betekent: suiker en boter door het deeg en net zoveel melk dat het deeg vloeibaar genoeg is om niet te hoeven kneden. Tijdens het 'omscheppen' steeds een laagje gesmolten boter, donkerbruine basterdsuiker en kaneel over het deeg smeren, dat verdwijnt mooi in laagjes in het brood.
Vanmiddag was het klaar om theetijd. En nog voordat het brood was afgekoeld, was het alweer helemaal op. Het leek wel cake!

Kijk, zo wil je nog wel eens bakken!

2 opmerkingen:

Rian zei

Hm lekker, ik ga dat in mijn volgende vrije dag eens uitproberen...

Jedidja zei

Lekker! Heel leuk dat jullie samen uit gaan ...