donderdag 20 december 2012

Kerstviering, kerstviering en nog eens kerstviering

Een nadeel van een groot gezin is toch wel dat je niet overal bij aanwezig kunt zijn. Soms is dat geen nadeel, vooral als je ergens geen zin in hebt natuurlijk. Dan heb je mooi een excuus voor je afwezigheid.

Maar met kerstvieringen, hoe voorspelbaar ook altijd, is dat wel een beetje anders, daar wil je je kind zien schitteren bij alle liedjes, voordrachten en musicals. Gisteren was de lagere school aan de beurt: eerst de viering van Danny en Chris - dat was op en top genieten van die twee jongens daar op dat podium (Chris bleef maar naar me zwaaien, vanaf zijn plaats en vanaf het podium, ondanks verwoede pogingen van zijn juf om hem te laten stoppen) - en daarna Elwin, die meedeed aan een heuse kerstmusical.

Vanavond ga ik met Frank op zijn school eten en een soort van viering houden, waarna we spoorslags naar huis gaan en ik misschien nog een staartje mee kan maken van de musical die Gido op zijn school houdt.
Zo blijf je wel lekker bezig in de week voor de vakantie... toch is het leuk!

3 opmerkingen:

Sandra zei

Ik heb een hekel aan de oudercontacten. Vandaag heb ik er drie. Telkens weer over dat rapport buigen. Wat is er goed, wat niet zo goed. Eventueel adviezen onthouden en ook wel de cijfers voor de kinderen (want zelf krijgen ze die pas morgen mee). Ik rond het zo snel mogelijk af en rep me weer naar huis. Soms is het natuurlijk echt wel nodig zo een oudercontact, maar soms...zou ik liever niet gaan (alleen moeten de kids dan nog een dag langer wachten op hun resultaat en hm: dat vinden ze veel te lang want heel de klas weet het dan wel al).

Ingeborg Hommema zei

Wat een feest van herkenning! Ik ben dinsdagmorgen begonnen en heb morgenvroeg de laatste kerstviering.

Ja leuk is het wel maar ik moet eerlijk zeggen dat ik het dit jaar echt wat veel vind. 4 ochtenden en dan vanavond gelukkig twee tegelijk...

Jedidja zei

O, dat herken ik. Maar we hoeven er nu niet meer heen. Alleen bij kleuters wordt er ouder-aanwezigheid gevraagd :-)