maandag 7 januari 2013

Vliegende start

De Achterbergen maken in het nieuwe jaar een vliegende start. Vanaf de eerste schooldag dan, want in de vakantie hebben we heerlijk relaxed geleefd, op halve kracht dankzij allerlei virussen, bacteriën en spierpijnen.

Wat je op de foto ziet, is geen schattig oventje, maar de Achterbergse broodrooster op zijn kant. Ik wilde vanmorgen ineens iets uitproberen: een met kaas belegde boterham in de broodrooster-op-z'n-kant, en de kaas dan lekker laten smelten. Voordeel van zelfgebakken brood is dat je het dunner dan normaal kunt snijden, zodat het in elk geval past. Maar misschien past het bij jullie ook? Als de broodrooster klaar is, vliegen de sneetjes zo over je aanrecht. Of op de grond.

Een vliegende start hebben we ook gemaakt met onze goede voornemens. Een van de zes mogen jullie alvast weten: een klassieker onder de goede voornemens en een schande dat het nog steeds moet, maar afijn: ik ga afvallen. Op oudjaarsdag woog ik NOTA BENE 100 KILO! Wat een mooi gewicht om mee te beginnen. Drie keer in de week spieroefeningen doen (Pilates uit een boek, en de derde keer ging al makkelijker dan de eerste!), en verantwoord eten. Man, wat ben ik blij met mijn broodbakkerij. Zo kan ik heerlijk bakken, allerlei dingen uitproberen, zonder me daarbij schuldig te voelen. Ontbijt en lunch brood, 's avonds alleen (veel) groente met wat eiwit in de vorm van een ei of mager vlees, en wat yoghurt of kwark. Geen tussendoortjes, wel twee keer per dag koffie. En thee. En heel veel water. En fruit ook nog.
Nou, het heeft geholpen hoor. Het mag dan wel grotendeels vocht zijn dat ik ben verloren, maar na deze eerste week mag ik maar liefst alvast iets meer dan 2.5 kilo wegstrepen.

2 opmerkingen:

Ria zei

Sterkte en succes!

Marianne zei

Dat vocht moet je ook kwijt en de schaal geeft lekker minder aan,en dat geeft altijd zin om door te gaan.
Veel succes.