donderdag 10 januari 2013

wie weet hoeveel wijsheid we nog
voor deze jongeman nodig gaan hebben!
Het dagelijks leven bij de Achterbergen is natuurlijk niet alleen maar wat op dit weblog te lezen is. Het leven is vol, soms overvol, en er zijn uiteraard ook periodes dat we het even niet meer weten. Niet dat dit nu het geval is, maar ik moest er gisteravond aan denken, en ik besloot om daar iets over te schrijven.

"Komt een van u wijsheid tekort? Vraag God erom en Hij, die aan iedereen geeft, zonder voorbehoud en zonder verwijt, zal u wijsheid geven." 
Jakobus 1:5

Dat is zo'n bijzondere tekst! Elke keer weer is dit waar. Als er een moeilijke situatie met een van de kinderen was: een peuter, moeilijk kind of dwarse puber, als ik bad om wijsheid, dan kreeg ik die. Een gedachte die nieuw voor me was, en waar ik dan gehoor aan gaf. En die de situatie werkelijk oploste. 

Het is fijn om daaraan te denken, ook voor alle dingen die nog zullen volgen. We hoeven het echt niet helemaal alleen uit te vogelen, we kunnen hulp vragen aan degene die alles overziet, en voor iedereen een hoopvolle toekomst in gedachten heeft. En we krijgen die hulp ook!

3 opmerkingen:

Jedidja zei

Mooi blogje. Had ik net even nodig. Dank je wel.

Marianne zei

Dankjewel voor de bemoedigende reminder. Ook ik kon hem heel goed gebruiken. Denk dat ik hem op een briefje schrijf en ophang.

Marleen zei

Vandaag een heftig dagje.
Ik dacht terug aan je blogje en deze bemoediging heeft me echt goed gedaan.
Bedankt voor het delen! En wat is het toch geweldig dat God mensen en blogjes gebruiken wil!