zaterdag 30 maart 2013

BMI van 31.6 naar 29.7

Aan het begin van dit kalenderjaar nam ik voor de zoveelste keer het besluit om af te vallen. Deze keer besloot ik om André te betrekken bij het team Achterberg (als coach/praatpaal/meedenker), en om serieus moeite te doen om meer te bewegen. De eerste maand viel ik zomaar 5 kilo af, daarna bleef het gelijk, wat ik ook probeerde. Ik geloof dat 'ze' dat een plateau noemen. Gelukkig, eindelijk, ben ik afgelopen week van dat plateau afgeraakt en zit mijn BMI niet meer in het rood!
Als voorbeeld neem ik deze keer dit blogje van Janneke uit Zweden. Binnenkort krijg ik het genoemde boek in handen (over Een leven lang fit), maar met genoemd blogje kan ik het ook wel redelijk zelf bedenken. Ik hoefde eigenlijk maar een paar dingen te veranderen en zo lang het goed gaat, gaat het goed toch?

Bewegen gaat moeilijker dan ik dacht. Ik begon zeer ambitieus met een thuisprogramma met spieroefeningen, maar hoewel ik tijdens het oefenen nergens last van heb, krijg ik daarna enorme spierpijn en een grieperig gevoel dat een week of twee weken blijft hangen. Daar zat ik niet op te wachten. Omdat ik een slechte enkel heb, kan ik niet echt hardlopen, zeker niet met dit gewicht, en krijg ik ook snel last als ik bijv. volop Zumba doe met de Wii. Van de week heb ik twee keer een half uur flink gefietst, en sjonge, wat een zadelpijn...!! Misschien toch maar een tandje lager dan.

Je BMI kun je o.a. hier berekenen.

6 opmerkingen:

Purperpolletje zei

Wow, heel goed!!! Als het straks wat mooier weer wordt, zal het ook gemakkelijker gaan, hoop ik.

Heel veel doorzettingsvermogen en sterkte gewenst van een medegewichtsbestrijdster (scrabble!)

Anoniem zei

Ja, ik was al benieuwd hoe het met de afvalpoging ging want ik was gelijk met jouw begonnen.
Ik ben nu in totaal 5 kilo kwijt maar net als jouw lukt het me niet om er meer af te krijgen, maar ja, ik heb na mijn 1e kind, 20 jaar terug, nooit minder dan dit gewicht gewogen en ik voel me eigelijk best alweer slank;-) O ja, en als ik nog 2 kilo afval zit ik in de groene zone, volgens BMI.
Succes weer verder, Yvonne.

gerrie zei

Kunnen we even ruilen van BMI ;-) Wat jij meedraagt is voor mij iets om van te dromen. Ik ga nu -sinds een paar weken- naar medische training. Spierpijn? Ik denk het niet, maar alle oude kwaaltjes steken weer de kop op. Ik doe mijn best, ik hoop dat ik weer wat langer kan wandelen. En alle verbeteringen zijn meegenomen. Heb het goed.

Jolanda zei

Goed ja!
Zelf ben ik ook ietsje te zwaar - niet veel. Maar ik merkte dat ik kortademig werd als ik de trap op rende... Nu ben ik een paar kilo kwijt, puur door op te letten en minder tussendoortjes. Er mag nog een paar kilootjes af en dan zit ik goed. Het gaat langzaam bij mij, maar dat is juist gunstig denk ik.

Rian zei

Wow goed hoor, ik blijf op 7 steken en wil nog meer, maar helaas...maar oké ik ga m'n best weer doen.

Anoniem zei

Ben ook aan het veranderen van eetpatroon en ben geinspireerd geraakt door het boek De 10 principes voor een leven lang slank van Sonja Kimpen.
Vind het een erg goed boek en ze heeft nog meer boeken over voeding en zo.
Het belangrijkste is om op je bord de helft groente een kwart vlees en een kwart macaronie of rijst of aardappelen te doen.
Je kunt ook beter 3 maaltijden eten en 2 gezonde tussendoortjes.Ér staat zoveel info in dat boek ik heb er erg veel aan.De andere boeken van haar heb ik uit de bibliotheek geleend.
Succes en groetjes Sandra 5