dinsdag 19 maart 2013

Mijn/haar/hun levenslot

Een indrukwekkende begrafenis was het vandaag. Van een dappere, lieve, zorgzame moeder. Een van de dingen die mij het meest raakten, was dat de dominee vertelde dat hij tijdens de laatste periode van haar ziekte aan haar had gevraagd om hem over haar geloofsleven te vertellen. En dat zij toen geantwoord had met dit vers:

'k Stel mijn vertrouwen op de Heer, mijn God
want in Zijn hand ligt heel mijn levenslot.
Hem heb ik lief, Zijn vrede woont in mij.
'k Zie naar Hem op en ik weet: Hij is mij steeds nabij.

Wat een nalatenschap voor haar gezin, dat zij zulke herinneringen mogen hebben! Het geldt immers ook voor henzelf.

1 opmerking:

adelheid zei

Erg mooi en indrukwekkend! Maar wat zal ze gemist worden. Hopelijk hangen ze dit lied ingelijst aan de muur of zo, om er steeds aan herinnerd te worden en er kracht uit te putten.
Jij ook sterkte hoor!