maandag 22 april 2013

Langzame koerswijziging

In januari 2009 begon ik met bloggen. In eerste instantie om belangstellenden mee te laten volgen met onze op handen zijnde verbouwing, maar ook om iedereen een kijkje te gunnen in een druk gezin waar van alles gebeurt, en niet in de laatste plaats maar wel als laatste genoemd wilde ik graag laten zien hoe fijn het leven is als je een levend geloof hebt in God, en in de weg die Hij met ons gaat.

Er kwam in 2009 nog een klein Achterbergje bij, wat stof genoeg gaf om over te schrijven. Het leven denderde door, en ik denderde lekker mee.

Nu is het ineens 2013, en ik geloof dat de meeste Achterbergen er niet meer zo van gecharmeerd zijn om op het wereldwijde web als etalagegezin te moeten optreden. Reden tot een herbezinning voor dit - toch wel veelgelezen - blog.

Ik weet niet of ik het bloggen helemaal wil missen. Soms gebeurt er iets dat ik graag wil delen, soms denk ik: had ik maar geen blog. Soms heb ik er genoeg aan om eens terug te lezen, bijvoorbeeld wat er gebeurde tijdens de verbouwing in de zomer van 2009. Of het opgroeien van ons wondertje Bart. Of ik lees alle stukjes met het label 'diepzinnig', op een of andere manier heb ik daar dan zelf ook (weer) wat aan.

Tegenwoordig ben ik, zoals jullie inmiddels wel weten, even helemaal bezig met het leven lang fit dieet. Omdat op internet daarover niet zoveel informatie te vinden is, en ik steeds enthousiaster word voor het afvallen-aspect van het dieet (laatste vier dagen 1.6 kilo), heeft het misschien wat om daar een tijdje vooral over te bloggen, tot er een redelijk voorraadje staat, net als hiervoor het niet-kneden brood (waarvan inmiddels nu wel voldoende bij elkaar verzameld is toch?).

En dan zullen we wel zien hoe het gaat.

9 opmerkingen:

Rian zei

Hoi, ik vind het eigenlijk wel leuk zoals je nu "thema's" beschrijft.

Dat privacy is nou juist waar ik gigantisch tegenaan loop: over wer: ik weet dat er verschillende ouders van school meelezen. ook mijn volwassen kinders vinden het niet fijn en oh er is juist zoveel te vertellen/delen.....

Purperpolletje zei

Ik begon ook in januari 2009 en de Polletjes vinden het ook niet erg leuk meer dat ik dingen over hen de wereld in slinger, al houd ik het volgens mij heel netjes en leuk en aardig. Je doet mij een groot plezier met ELLF-blogjes, want vanaf vandaag probeer ik het ook, op z'n Purperpollerig, zo aan te pakken. En wow, in 4 dagen 1,6 kilo: supermotiverend voor jou, maar ook voor mij om te lezen.
Blogstof blijft er heus wel, je moet het soms alleen weer even kunnen zien, merk ik. Het leven soms op microniveau bekijken, de kleine wondertjes om je heen waarnemen en beschrijven. Daar past je leven met de Heer ook heel goed in. Gaaf dat je dat beschrijft en erover getuigt.
Ga dus ajb door, in een vorm die bij je past! Liefs, Lydia

Karien zei

Dank je wel Lydia, voor deze wijze raad. Ik zal hem zeker ter harte nemen!

roos zei

mmmm ik zou je blogs missen, maar begrijp je insteek.

met groet Roos.

baasbraal zei

Nou, ik zou het natuurlijk wel jammer vinden als je zou stoppen! Ik lees je graag. Mijn kinderen protesteren ook wel eens en vinden dat ik vooral bepaalde foto's niet op mijn blog moet zetten. Daar hou ik dan rekening mee. Maar zoals Lydia zegt: er blijft genoeg over om te bloggen voor jou, ook zonder dat je over de kinderen blogt. Maar het is JOUW blog. Als jij het gevoel hebt dat het niet goed meer is om ermee door te gaan, moet je dat volgen denk ik......

julia zei

Wat zou ik het jammer vinden als je stopt . Ook ik begrijp het wel

Julia

Anoniem zei

Ik vind altijd zo gezellig om bij jou voorbij te komen. Maar door privacy redenen blog ik ook niet over mijn gezin. Dus ik begrijp je helemaal!!

Je komt er wel uit, hoe nu verder!! Groeten, Babette

gerrie zei

Karien vooral jou nuchtere kijk op het leven boeit me. En als ik eens terug denk dan komen je kinderen niet eens zo vreselijk vaak op het www. En als dat zo is dan nog over heel algemene dingen. Respect voor je dat je dit dieet kunt doen. Ik ging de mist in. Vooral 's morgens was de glucosehuishouding mis en dat kwam de hele dag niet weer goed. Maar ieder mens reageert anders.
Het is één van de eerste dingen van de dag; kijken/lezen; hoe is het bij de Achterbergen?
Heb het goed.

Anoniem zei

Katrien
Heb nog nooit gereageerd maar ben wel een trouwe lezer van je blog en ik zou het jammer vinden als je stopte. Maar ja ik heb ook 5 van die koters grootgebracht en weet hoe het werkt.Hoop toch stiekum dat je doorgaat
Gr Lianne