dinsdag 11 juni 2013

Ben ik nou de enige die zo dom is?

De Achterbergen wonen nou al ruim 13 jaar op dezelfde plek. En al 13 seizoenen lang is het zwembad open van mei tot september, en wordt er schoolgezwommen. Op dinsdag. Elke dinsdag, zelfs 's winters, denk ik: is er zwemmen? Zwemtas mee? En elke dinsdag als de school uitgaat, kijk ik of het betreffende Achterbergje zijn zwemtas wel bij zich heeft. Want natte spullen moet je zo snel mogelijk weer droog zien te krijgen.

Dit seizoen heeft er een kleine wijziging plaatsgevonden. Het schoolzwemmen is voortaan op maandag. Helaas wil mijn systeem dat maar niet aanvaarden. Elke maandag sinds het zwemseizoen is geopend, word ik door school gebeld, als ik maar nauwelijks thuis ben van het wegbrengen. Of ik de zwemspullen maar wil komen brengen. En de natte zwemspullen zijn ook al eens op school blijven hangen...

Het wil er maar niet in dat het nu op een andere dag is... Ben ik daarin nou de enige?

3 opmerkingen:

Atalanta zei

Je bent niet de enige... als er eenmaal een gewoonte in mijn hoofd zit is het ook moeilijk om die er uit te krijgen, nadat het lang geduurd heeft voor-ie er in kwam.
Maar... daar hebben we tegenwoordig hulpmiddeltjes voor.
Heb je een mobiel?
Dan kan je daar vàst alarmen of agendapunten in zetten.
Dus: eenmalig invoeren dat elke maandag om 8.00 uur een alarm gaat met de melding: ZWEMSPULLEN MEE!!
Gegarandeerd dat je het niet meer vergeet!
Het makkelijkst is een alarm wat ook afgaat als je mobiel niet aanstaat, want je kan 'm wel vergeten aan te zetten.
Denk er dan alleen aan in vakanties om 'm even uit te zetten anders word je niet zo blij wakker om 8.00...

memvan7 zei

Mensen zijn gewoontedieren, het duurt dan ook een tijdje voor gewoontes veranderen. Zelf merkte ik dat ik nog jarenlang op maandagavond even een flits had "vuilbak buiten zetten", niet dat ik het ook echt ging doen zover ging die flits niet maar hij was er wel (en het rare is dat ik hier nooit vergeten ben om het vuil op donderdagavond buiten te zetten). Oftewel mijn ervaring is eigenlijk net de andere kant op, maar begrijpen doe ik hem wel.
Henriette

Karien zei

Bedankt voor de tip Atalanta! Laat ik nou zo'n mooie telefoon hebben, waarin je weet ik hoeveel standaard alarmen kunt zetten! En ook eenmalige. Zo zette ik mijn alarm gisteren om 11 uur omdat ik de huisarts moest terugbellen. Maar voor zoiets simpels als het alarm zetten voor de zwemspullen blijk ik jou nodig te hebben!