vrijdag 21 juni 2013

Het kruis in een christenleven

Vraag aan een christen wat het kruis voor hem betekent, en er is een aardige kans dat je te horen krijgt dat het kruis staat voor vergeving van onze zonden. Daarnet heb ik via Google ook gekeken, en inderdaad vond ik soortgelijke antwoorden: we kunnen niet leven zonder te zondigen, daarom moeten we steeds weer vergeving vragen.

Laatst vond ik een artikel over Mahatma Gandhi, die in contact kwam met christenen. Hij was geïnteresseerd in het christendom en vroeg wat de essentie daarvan was. Hij kreeg een soortgelijk antwoord als hierboven, en dat stelde hem teleur. Lees het artikel zelf hier.
Wat jammer. Hij had ook een ander antwoord en getuigenis kunnen krijgen.

Natuurlijk ben ik reuze dankbaar dat mijn zonden vergeven zijn! En ik ben nog veel dankbaarder dat het daarbij niet hoeft te blijven. Ik mag de zonde die nog in mij zit, al aan het kruis spijkeren vóórdat ik ze gedaan heb. Dat heeft Jezus ook gedaan, en Hem mag ik volgen.

Een boekje dat hierover is geschreven, is nu (gratis) te downloaden via dit artikel.

Geen opmerkingen: