zondag 23 juni 2013

Wegens familieomstandigheden...

Ik neem tot nader bericht blogpauze wegens familieomstandigheden. En omdat het zo bijzonder is, wil ik jullie ook heel beknopt vertellen wat er aan de hand is.

Mijn moeder is in het eindstadium van slokdarmkanker, en wacht thuis totdat zij naar de hemel mag. Het is voor ons als familie een intensieve, mooie tijd. Absoluut niet zwaar en droevig, en dat is helemaal te danken aan haar eigen blijdschap, en de rust die zij uitstraalt. Ze wil graag naar de hemel, hoe goed zij het met mijn vader ook nog steeds heeft. Het is gewoon goed hoe God het doet.

Omdat dit veel van mijn gedachten en tijd vraagt, stop ik even met bloggen. Het gezinsleven moet immers ook 'gewoon' doordraaien, met Achterbergjes die naar school en zwemles gaan, de was die gedaan moet worden etcetera.

In Hebreeën staat: "let op het einde van hun wandel", dat gaat over de voorgangers. Nou, mijn moeder is een echte 'voorganger'. Als ik op het einde van haar wandel let, zie ik iets heel moois. Alle reden om "haar geloof na te volgen", zoals daarachter staat!

23 opmerkingen:

Marianne zei

Wat fijn dat je kunt spreken van een mooie tijd.
Geweldig om te weten dat er geen angst is voor de dood.
Nee zij mag naar haar Heer en Heiland.
Mocht dit zelf ook ervaren toen mij moeder 10 jaar geleden overleed.
En dat zal altijd een trost zijn in de aardse gemis.
Gods Zegen gwenst.

Good Old Household zei

Ik wens jullie graag alle rust en sterkte toe om dit in geloof te mogen en kunnen doorstaan.

Gods zegen

Anoniem zei

Beste Karien, een paar jaar geleden zijn mijn ouders overleden en de tijd die wij samen met hen hebben kunnen doorbrengen voor hun overlijden, hoe moeilijk dan ook, was voor mij de grond waarop ik verder kon na hun overlijden. Het was een voorrecht om ze te mogen koesteren. Ik wens jullie ook zo'n geode tijd toe, want het is zo bijzonder om mee te maken als mensen in God hun kracht en sterkte vinden om sterven. JBR

roos zei

Dag Karien,

Een triest bericht lees ik op je blog.

Wat fijn dat jullie in een groot vertrouwen op onze Heer en Heiland afscheid kunnen en mogen nemen.

Ik wens je veel sterkte!

En bedenk dat je haar nu nog dingen kunt vragen of zeggen wat je kwijt wilt. Straks is ze er niet meer en dat is ondanks alle vertrouwen onherroepelijk.
En dan moet en ga je verder maar er komt verdriet en leegte.

Het ga jullie goed de komende tijd.

met een hartelijke groet,

Roos.





Ciska zei

Wat mooi dat jullie de laatste fase zo rustig vol overgave kunnen beleven. Heb het goed met elkaar. We bidden haar een kalm einde toe en voor jullie kracht en vrede.

Anoniem zei

Dag Karien,
Moge Engelen haar begeleiden bij haar overstap en jullie de kracht geven om met elkaar een goed afscheid te hebben.
Het raakte me,vandaar mijn reactie.
Liefde toegewenst,Anneke

zeeuws knoopje zei

Veel sterkte gewenst in de tijd die komen gaat, ook al mag je moeder met de woorden van een oude psalm weten: 'blij vooruitzicht dat mij streelt'.

Purperpolletje zei

Wat goed dat jullie deze tijd ook als werkelijk Goed mogen en kunnen ervaren. Veel energie, wijsheid, vrede en liefde gewenst in deze tijd!

@Let zei

Heel veel sterkte en Kracht van Boven Karlien. Voor je ouders en jullie die om haar heen mogen staan...

Meelevende groet,
@Let...

Anna Marie zei

Heel veel sterkte en kracht de komende tijd.

Anoniem zei

Sterkte met dit afscheid

Afke

Marijke zei

Ook al weet je moeder dat ze naar Huis mag gaan. Toch moet ze jullie achter laten. En dat zal wel zwaar zijn. Heel veel sterkte voor deze laatste levensfase. Hopelijk mogen jullie genoeg kracht en liefde uit het geloof halen, om ook dit te dragen.

Jedidja zei

Heel veel sterkte bij het afscheid nemen en dat die hoop steeds in jullie hart blijft.

Jolanda zei

Dat is wel heel mooi, dat jullie deze tijd op deze manier beleven.
Veel sterkte toegewenst!

ineke (4kids) zei

Veel sterkte met alles, Karien. Afscheid nemen valt niet mee, maar het is zo mooi als je weet dat de hemel wacht, en dat je ze na mag staren.
Ik heb mijn beide ouders ook op die manier verloren, (mijn vader ook slokdarmkanker), maar ik was blij dat aan hun lijden een einde gekomen was. Nogmaals Gods zegen in alles toegewenst.

Anoniem zei

Mooi hoe je het beschrijft. Nu even geen blog voor jou. Sterkte ik denk aan je ! Liefs, Barbara

Anoniem zei

Hoi Karien,

Ik ben één van je anonieme meelezers (heb wel eens vaker gereageerd trouwens). Maar 'k heb veel bewondering voor wie je bent in Christus. Je woorden en levenshouding raken me vaak zoals ook in dit berichtje. Prachtig om te lezen dat je moeder een echt 'voorganger' voor je is. De bijbeltekst ga ik onthouden!Sterkte in deze intensieve mooie tijd en voor de tijd erna!

Liefs Margreet

Tecla zei

Liefde geven en haar hand vast houden! Sterkte!

baasbraal zei

Je inderdaad even helemaal daar op concentreren..... De dood is als een geboorte, een intensieve tijd, maar een hele waardevolle zoals jullie erin staan. Je zult haar hier op aarde gaan missen natuurlijk, maar je weet dat je haar terug zult zien en hoe groot zal dan jullie vreugde zijn! Veel sterkte en wijsheid en onverdeelde tijd toegewenst voor de komende periode!

huis tjokvol zei

ik krijg kippevel als ik dit lees,mijn moeder is vorig jaar overleden aan slokdarmkanker,ze heeft 3 maand geleefd nadat ze het hoorde,zij was ook vol van dat ze mocht gaan,gaan naar de hemel,ik mis haar nog elke dag,ik wens jou en je familie heel veel sterkte toe.

liefs yvonne

gerrie zei

Karien en familie, ik heb een lied wat mij in moeilijke tijden troost.
Swing Low van de Vocal Group Call. "Draag me naar huis" is voor mij dan het gegeven.
Sterkte. Kracht, Licht en Liefde
van Gerrie.

Aikries zei

Wat ben je rijk als je dit zo mag beleven. Een goede tijd samen.

julia zei

Ik lees het nu pas. Ik wil jullie heel veel sterkte en kracht geven voor deze moeilijke tijd . Maak er een fijne tijd van dat jullie daar met een goed gevoel op terug kunnen kijken

Julia