vrijdag 6 september 2013

Patroontekenen mouw - verschil in methodes...

De cursus patroontekenen van de kreatieve brievenbus is inmiddels in huize Achterberg (weer) van start gegaan. Rustig aan, elke keer een stukje verder, heb ik de bovenkant van de jurk (vanaf les 2) getekend, met mijn eigen maten. De bedoeling was om er een T-shirt van te maken met watervalhals - jawel, direct al een aanpassing.

Vanmorgen was ik toe aan het tekenen van de mouw. En daar stuitte ik op een probleem. Het tekenen op zich ging vrijwel probleemloos (hoewel alweer stapje voor stapje), maar de mouw werd wel erg smal (onderste mouw op de foto, met die omgevouwen mouwdelen).
Ik kan het natuurlijk verkeerd gedaan hebben, maar om dat nou uit te gaan zoeken... als iemand anders verstand heeft van genoemde cursus, kan die mij misschien uit de brand helpen.

Ik heb het boek van Winifred Aldrich er maar bij gehaald. De mouw getekend volgens haar methode, en voilà, een mouwpatroon dat er ook zo uitziet.

Tsja, wat moet ik daar nou van denken...

Voor wie ook een mouw wil tekenen en het boek van Winifred Aldrich niet heeft (of wel), is er een prima alternatief op YouTube in de Engelse cursus patroontekenen. Klik hier voor het filmpje (een complete inhoudsopgave van de cursus vind je hier). Ik heb even nagemeten hoe mijn mouw zou worden met de aanwijzingen uit het filmpje, en dat werd nagenoeg hetzelfde als mijn 'goede' mouw.

1 opmerking:

Anoniem zei

Is mijn reactie zo maar verdwenen. Nog een keer maar nu onder dit berichtje. Het gaat over het vorige berichtje. Mijn dochter heeft elke dag (geen dag overslaan) blanke nagellak op haar wratjes gesmeerd en dat schijnt de wrat te verstikken. De wratten zijn echt verdwenen nadat ook wij alles hadden geprobeerd. Je moet wel even doorzetten maar Het werkt gegarandeerd, Veel succes. Groetjes van Petra