dinsdag 1 oktober 2013

Shopper

voorkant tas
Een heel aardige mevrouw mailde mij een paar weken geleden. Ze had een tas op internet gezien die haar wel wat leek, maar die kostte 85 euro, en toen dacht ze aan mij. Of ik ook zoiets kon maken?

Deze tas is een variant op het 'rokje gemaakt van een broek'. Voor een tas is een grote kindermaat geschikt, ligt eraan hoe breed je hem wilt hebben. De kruisnaad en binnenbeennaden worden een stukje losgetornd en op een andere manier weer aan elkaar vastgezet. Aan de binnenkant zit nog een broek, ongeveer op dezelfde manier bewerkt, zodat er in de voering vier heerlijke zakken zitten (sleutels, portemonnee, boodschappenlijstje, etc. nooit meer tussen allerlei losse spullen onderin de tas).
Van een versleten tas van mijn dochter gebruikte ik de ringen en het binnenwerk van de hengsels, zodat die een professionele uitstraling kregen.

Vandaag deed ik de tas op de post. En ik ben heel benieuwd hoe hij wordt ontvangen!

achterkant tas