woensdag 20 november 2013

Oei, ze hadden hun schoen gezet!

Vanmorgen lag ik in mijn bed te luisteren naar de geluiden van het ontwakende gezin. Voetstappen langs onze slaapkamerdeur, roffel-de-roffel de trap af, even stilte, dan weer bonk-bonk-bonk omhoog, andere slaapkamerdeur open, gefluister, en weer roffel-de-roffel. Leuk hè, de Achterbergen hebben voor het eerst weer hun schoen gezet.

Dat had heel anders kunnen gaan. Ik werd namelijk al eerder wakker en besefte met een schok dat er nog niets in de schoenen zat, behalve dan de inderhaast gemaakte tekening van een Achterbergje. Gelukkig was ik het eerst wakker zoals altijd en had ik nog net genoeg tijd om alles in orde te maken.

Het heeft wel wat, die periode tussen half november en 5 december. Achterbergjes die normaal gesproken het hoogste woord hebben over dat Sinterklaas helemaal niet bestaat (nee, we hebben onze kinderen nooit voorgelogen; ook zonder dat is het feest al spannend en feestelijk genoeg), stoppen toch voor de zekerheid een tekening in hun schoen.

Nu nog verzinnen wat dit jaar in de zak moet zitten... dat is toch elk jaar weer moeilijker!

7 opmerkingen:

roos zei

en je kies?

Karien zei

Er zat een abces, dat is gisteravond verwijderd, dat was even flink pijnlijk ja, en er staat een afspraak voor nabehandeling van het zenuwkanaal. Hopelijk blijft het nu rustig!

Anoniem zei

Ook wij hebben onze kinderen altijd verteld hoe het zat (houden ook niet zo van liegen). Leuk om te zien hoe ze er nu lol in krijgen (9 en 11 jaar oud) om heel hard bij hun schoen te gaan zingen en ons dan vragend aan te kijken.
Wij hadden trouwens ook het probleem van wat nu weer te geven, beiden zijn ook in deze periode jarig. Vorig jaar hebben we ze laten kiezen: willen jullie cadeautjes of zullen we met elkaar uit eten. Het werd dat laatste, doen we anders eigenlijk nooit en ze vonden het geweldig. Wie weet een idee voor jullie?

roos zei

sterkte!

Karien zei

Beste anoniem, zeker een leuk idee om uit eten te gaan. Vorig jaar hebben we dat ook gedaan, met een weekend in ons huisje op Pagedal eraan gekoppeld. Alleen kost uit eten gaan wel het nodige als je met z'n elven bent, misschien moeten we deze keer een goedkoper alternatief kiezen. Maar je brengt me wel op een idee, wie weet kunnen we gewoon thuis 'uit eten' gaan. Ik ga m'n hersens laten werken!

Minous Willemsen zei

Haha, komt me bekend voor....het is mij ook al diverse keren gebeurd dat ik midden in de nacht nog schoenen sta te vullen omdat ik me dan opeens herinner dat ik wat vergeten ben.....

Grace zei

Ik zie je al rennen ... je kunt die Achterbergjes echt niet teleurstellen hoor!