woensdag 13 november 2013

Tuinweer

Raar eigenlijk, als je vier dagen weggaat en je hebt gezorgd voor een degelijke oppas die de dingen gaat doen die je eigenlijk zelf zou doen, dan heb je het tóch extra druk de week van tevoren. 
Toch hadden de Achterbergen op deze heerlijk zonnige dag de tijd om wat in de tuin te doen. De Achterbergse tuin is onderhevig aan ernstige verwaarlozing, mede door de intensieve gebeurtenissen van afgelopen zomer. Gelukkig heeft papa Achterberg tegenwoordig erg weinig werk, hij heeft de vrijgekomen tijd heel veel benut om de tuin een inhaalslag te geven. Grote bergen gesnoeid tuinafval wachten nu op verdere verwerking.

De kleine Achterbergen - degenen die op woensdagmiddag vrij zijn - mochten vanmiddag helpen om de twee bruine containers te vullen met in stukjes geknipte braamtakken en dergelijke. Ook werd er wat opgeruimd in de tuin. Een kapotte bal mocht in de grijze container, daar zou 7-jarig Achterbergje wel even voor zorgen. Hoor ik hem even later benauwd roepen vanaf de voorkant van het huis: 'mama! mama! er is helemaal geen grijze container'. Gealarmeerd loop ik naar voren. De Achterbergen kunnen absoluut niet zonder de grijze container! Die ik - uiteraard - gewoon op z'n plek zie staan. 'Nee mama, dat is een zwarte container'. 

O. Ja, als ik iets in de grijze container moet stoppen en ik zie een zwarte staan, dan zou ik dat ook niet doen!

2 opmerkingen:

Grace zei

Gezellig zo met z'n allen. En het is nog mooi weer ook!

roos zei

enig!

roos