donderdag 14 november 2013

Zijn de Achterbergen verwend?

Een keer per week kan ik heerlijk rustig alleen de wekelijkse boodschappen doen voor de Achterbergen. Tijdens het rijden heb ik dan ook de tijd om de grijze cellen eens rustig een en ander te laten overdenken. Vandaag was dat de broodbakkerij voor mee naar school voor de Achterbergen. Omdat wij er zelf niet zijn de komende dagen, dacht ik eerst om het maar te laten, dan moeten ze maar een normaal lunchpakket meenemen voor een keer of twee, net als alle anderen.

Toch bleef het een beetje knagen. Er zijn immers Achterbergen die echt niet van gesmeerd brood in hun broodtrommel houden. En ook al zijn dat er maar twee, ik neem ze toch serieus. De grijze celletjes deden hun werk, en kwamen op het idee om extra brood te bakken op donderdag, en een en ander in de vriezer te stoppen.

Zo geschiedde, althans het roeren van het deeg. Drie kommen deeg werden geroerd. En het is niet eens zo veel extra werk om het vanmiddag in één keer voor drie dagen te bakken. Brengt me gelijk op het idee om dat vaker te doen, dat levert allerlei voordeel op (meerdere soorten achter elkaar bakken en dan in plaats van twee stukken van hetzelfde brood twee verschillende mee naar school: zoet en hartig bijvoorbeeld). Voor dit soort dingen hebben we immers ook een vriezer, zelfs twee.

Vinden jullie me nou overdreven? Worden de Achterbergjes te veel verwend? Zouden ze niet veel beter worden opgevoed als ze af en toe ook moeten doen zoals de meeste anderen?

Afijn, ik denk dat ik me van eventueel commentaar bar weinig zou aantrekken. We doen zoals het kan, als dat niet lukt kunnen we altijd nog normaal doen.

Zo, en nu gaan we snel onze koffers inpakken. Een goed weekend gewenst allemaal, wij maken er vier dagen feest van!

7 opmerkingen:

Trudy zei

Verwennen is toch heerlijk, wat is daar nu mis mee? En helemaal op de manier hoe jij het doet, rechtstreeks vanuit je hart! Fijn weekend toegewenst!!

geldover zei

Verwend? Nee hoor ze hebben gewoon een verstandige moeder die niet klakkeloos doet wat een ander doet, maar van 'niets' iets weet te maken.
Doet me herinneren aan pannenkoeken bakken omdat het geld op is, terwijl een kind het een megatraktatie vindt.
Juist als je zo creatief met middelen omgaat ben je niet verwend, maar ben je iemand die des te meer waardeert dat wat er is in mijn ogen.

willy zei

Nee, je kinderen zijn niet verwend maar hebben gewoon een hele lieve creatieve moeder.

pieke zei

als je kinderen uiteindelijk onzelfstandig zijn en niet in staat om zich aan te passen aan tegenslagen, zijn ze in mijn ogen verwend. Een moeder die zorgt dat hun kinderen te eten krijgen wat ze lekker vinden én wat goed voor ze is, dat is alleen maar lief en zorgzaam.

Jedidja zei

Nee joh, knuffel-knuffel, je bent gewoon een lieve moeder voor ze. Verwennen is dat je ze altijd hun zin geeft. Tot je er bij neer valt :-)Gewoon doorgaan dus; doe je toch wel hè?

Anoniem zei

Zorgen dat je kids goed te eten krijgen en dat ze het ook lekker vinden zodat ze het eten is goed ouderschap en dan is voor meer keer bakken alleen maar praktisch. Verwend wordt het als ze er niet (mer) mee kunnen omgaan als het een keertje minder (fabrieksbrood)of als ze bij anderen zijn gaan zeuren. Of als jijzelf van je eigen bezigheden/hobby's te veel opzij gaat zetten omdat de kinderen alleen maar ... lusten. En zo te zien is dat nog niet het geval

Afke

Karien zei

Nou Afke, er zijn dus wel twee Achterbergen die geen fabrieksbrood lusten, tenminste niet als ze het als lunchpakket meenemen. Ze zeuren dan niet, maar eten gewoon niet. Ik vind daar wel wat van... maar kan het niet veranderen.
Als ik altijd al zo'n bak-moeder was geweest, waren we daar niet achter gekomen, dat is weer de andere kant!