vrijdag 10 januari 2014

Huishouden van Pippi Langkous

Ken je de film van Pippi Langkous, waarin ze de vloer boent door te schaatsen met borstels? Dat leek me altijd al heerlijk, en ik moest er heel vaak aan denken als ik met mijn voet op een nat doekje even een vlek van de vloer boende.

Vanmorgen kon ik de verleiding niet weerstaan. De keukenvloer had een beurt nodig, voor één vloertje ga ik niet het stoomapparaat opwarmen, dus ik pakte de dweil uit de kast, en in plaats van de dweilstok gebruikte ik mijn been.

Dat gaan we vaker doen! Het is gewoon een workout waar je vloer schoon van wordt, wat wil je nog meer?
Je schijnt zelfs een soort sloffen te kunnen kopen die daar speciaal voor bedoeld zijn, maar met een gewoon doekje kan het ook. Of met twee natuurlijk, dan ben je pas echt een Pippi.

3 opmerkingen:

Doortje Dartel zei

Dat lijkt mij ook altijd zo leuk om met die zwabbers onder je voeten te dweilen.
Zullen vast ook een paar kids leuk vinden :).

ari-atari zei

Geweldig Karien :-) En zo houd je weer tijd over om patronen te maken .....
Wij hadden buren, die op speciale daarvoor bewaarde sokken de parketvloer boenden. Met zijn tweeën. Dat sprak me altijd geweldig aan!

ivoorwit.blogspot.com zei

Heerlijk, zal ik morgen .......?
Kan dat nog als oma?
Groetjes, Thea