vrijdag 31 januari 2014

Vandaag is het begin van de eeuwigheid

Vandaag kreeg ik een verlaat verjaardagsbezoek van mijn lieve vader. Bij zijn cadeautje zat een lief briefje. Dat ga ik natuurlijk niet overtypen hier, maar één zin vind ik zeer de moeite waard om te delen, omdat er een grote aansporing vanuit gaat:

"We leven niet voor niets. Ons levensresultaat vormt zich onder de oppervlakte en zal t.z.t. openbaar worden."

Wat goed om hier elke dag, elk moment, aan te denken! Juist als de druk (erg) hoog is, juist op stressmomenten, juist als er helemaal niets te doen lijkt te zijn, of er geen zin is, dan vormt zich mijn levensresultaat.
Dat doet me denken aan het boekje "doden sterven niet" waar ik van de zomer al eens over schreef. Daaruit werd me zo duidelijk dat hoe je je leven doorbrengt, zo breng je ook de eeuwigheid door. Dus als ik steeds mijn eigenlijke levensopdracht voor me uit blijf schuiven en andere dingen doe, heeft dat grote gevolgen, niet alleen op korte termijn, maar juist ook op de lange termijn.

Een betere verjaardagsbrief kun je niet krijgen!


2 opmerkingen:

Sandra zei

Inderdaad een mooi gebaar. Zo een lief briefje met waarheden. Koester het.

Petra zei

Wat een pràchtige zin! Dank je wel dat ik em mee mag lezen.
Heel bemoedigend vind ik het. En aansporend ook.