dinsdag 11 februari 2014

Schoolkoek

De Achterbergen hebben een voorraadkast die niet op slot kan. Er staat een krat in vol met pakken koekjes en koeken, twee trommels met aangebroken pakken, en een bak met 'schoolkoek', per stuk verpakt en handig om mee te geven naar school.

De laatste tijd ging het met de schoolkoek wel erg snel, als het op was, dan kregen de Achterbergjes een klein bakje met een 'gewoon' koekje mee. Maar er ging geen lampje branden.

Tot we op een van de slaapkamers een heleboel lege koekpapiertjes vonden. Van schoolkoek. Het Achterbergje in kwestie werd ter verantwoording geroepen en zou het niet meer doen.

Vanmorgen was ineens alweer de schoolkoek op. Een vlugge inspectie op de slaapkamer leverde alweer lege koekpapiertjes op.

Kijk, dat vind ik stiekem toch wel schattig. Slim genoeg zijn om zoiets ongezien voor elkaar te krijgen, maar de papiertjes vervolgens gewoon laten slingeren. Dan was ik zelf vroeger nog een stukje slimmer. Toch moesten er maatregelen worden genomen. Het Achterbergje in kwestie is vandaag zonder schoolkoek naar school (weet je wel hoe moeilijk het is om zoiets te beslissen?), en we zullen de kast toch wat beter in de gaten moeten houden.

Gelukkig weten we uit ervaring dat zulke dingen - met de juiste begeleiding - slechts tijdelijk zijn!

9 opmerkingen:

Anoniem zei

O, herkenbaar, hier vond ik pas onder een bed 25!!!!snoeppapiertjes! En 2 lege zakken chips in zijn prullenbak!!! En ja, ik snap ook niet dat hij niet wat stiekemer is, ik zou het waarschijnlijk niet eens in de gaten gehad hebben als ik die papiertjes en zakken niet gevonden had!
Fijne dag verder, Yvonne.

Petra N zei

Haha, dat is bij ons ook wel een paar keer gebeurd. En inderdaad, die papiertjes lagen ook op hun slaapkamer in een hoekje achter het bed..
Ik was daar toen ook zo verbaasd/verrast van;)

Doortje Dartel zei

Heel herkenbaar! Hier laatst tot 2 maal toe gebeurd met rollen mentos. En dan een week geen snoep, terwijl je vriendinnetje die komt te spelen wel wat mag. Of was ik nu wel erg streng?

anoniem zei

Hier ook een slechte moeder;) beker vergeten? Volgende dag geen drinken mee...

We hebben de kinderen laatstvook geconfronteerd met een lading papiertjes tussen de kussens van de bank. Was niet grappig..( eigenlijk we, natuurlijk)

Ineke zei

Tja....de schoolkoekjes gaan hier ook vaak snel op en worden inderdaad stiekem meegesmokkeld naar boven. Onze oudste zoon van bijna 13 is net een hol vat, daar kun je van alles in blijven stoppen, maar ja...da's niet echt de bedoeling natuurlijk. Als hij uit school komt is het eerste wat hij roept: 'k Heb honger, wat mag ik eten?? Ik geef hem dan een aantal dingen waar hij uit mag kiezen, en verder moet hij tot de avondmaaltijd wachten helaas. De koek en de chips zijn anders niet aan te slepen. Mijn voorraadkast kan op slot, maar dat helpt niet altijd.

carla poel zei

Hihi zoonlief is nu volwassen, maar als puber altijd honger, behalve op etenstijd.
Moest zijn bed verschonen, maar deed het niet dus ik deed het en kreeg de verrassing van mijn leven, vond een pakje cervelaatworst in de kussensloop wat bijna vanzelf wegliep.
Vast geschrokken toen wij naar zolder kwamen en snel daarin gestopt.
Dames het is een proper heerschap geworden, dus moed houden.

Anoniem zei

He Bedankt Carla
Dat geeft de burger moed!!

Vlijtig Liesje zei

Mooi inderdaad dat de dief vervolgens zijn sporen niet opruimt. Ze zijn vast heel erg lekker!

Christina zei

Zou het niet om een kleine groeistuip gaan? Dikke kans dat het gedrag over is als hij uit school of mee naar school iets extra mag.