donderdag 13 februari 2014

Uit de schooltas


Is het geen juweeltje? Het kwam verkreukeld uit de schooltas, maar deze tekening heeft een mooie plek op de koelkast gekregen. Niet dat ik zo dol ben op oorlogsvoertuigen - de Achterbergen (behalve één) zijn nou eenmaal geen jongens die zich interesseren voor de dingen die je als ouder liever hebt (bijv. natuur) - maar dat opschrift!!


Update om 22:45 uur 's avonds: En dan nu de ALLERGROOTSTE grap: toen ik vanmiddag het desbetreffende Achterbergje uit school haalde, en hem vertelde dat ik zijn tekening zo mooi vond, en dat die inmiddels op de koelkast hing, wist hij even niet waar het over ging. Thuisgekomen werpt hij een blik op de tekening, en zegt dan héél verontwaardigd: die héb ik niet gemaakt, dat heeft Tim Versloot gedaan.

Oeps. Het is waar. Er stond ook geen naam op de tekening. Maar hij hád hem gemaakt kunnen hebben. Echt.
Toch zal ik hem maar niet op de stapel te bewaren Achterbergse tekeningen leggen...

(En de naam van het klasgenootje is niet de echte naam)

5 opmerkingen:

Doortje Dartel zei

Geweldig! En inderdaad goed dat je hem op hebt gehangen.

willy zei

Eentje voor een gouden lijstje

Tecla zei

Wat knap!

carla poel zei

Deze is voor in het plakboek! Geweldig.
Ach wie weet komt die liefde voor natuur nog.

Vlijtig Liesje zei

Leuk! Dat krijg je met de manier waarop ze nu leren lezen. 'Fonetisch' schrift.