woensdag 12 maart 2014

Broeken broeken broeken

Vandaag is het biddag. De Achterbergen gaan dan met de hele lagere school naar de kerk. Omdat het verleden heeft uitgewezen dat de Achterbergjes alleen maar onrustiger worden als ik erbij ben, ga ik zelf niet mee en wens de juf veel succes, speciaal voor onze spring-in-'t-veld die echt niet stil kan zitten en zijn.

Het voordeel van vandaag is dat we aan het begin van de dag wat extra tijd thuis hebben. Gelukkig hadden we net de vorige avond nieuwe bibliotheekboeken in huis gehaald, waaronder een zoekboek, zodat we een zeldzaam moment beleefden dat de vier lagere-school-Achterbergjes gebroederlijk naast elkaar op de bank zaten te zoeken en te bladeren. In één boek.

Plotseling zag ik het: ze hebben alle vier een zelfgemaakte (en zelfgetekende!) broek aan! Hun beste broeken eigenlijk - al zeg ik het zelf. Ze zitten tenminste lekker en dat scheelt een stuk met de gekochte broeken die bij sommige broertjes wel wat strak om de buik zitten.

Kijk, dat vind ik nou leuk. Daar moest een foto van worden gemaakt. Zonder boek.

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Ziet er stoer en leuk uit! Je bent toch ook een bijzondere moeder, Karien! Die jongens boffen maar met jou.
Fijne dag verder!
Groeten, Sylvia G

huis tjokvol zei

hihi leuke foto en mooie broeken.

roos zei

Dat kleine duimpje!

groeten Roos

Janne zei

Leuke broeken en wat 'n leuke foto ;-)

Spaarmoeder! zei

Hartstikke goed gelukt allemaal!

JUD zei

Knap hoor die broeken! Leuke foto.