donderdag 3 april 2014

Hoofdbrekens

Lang heb ik niets aan mijn patroontekenarij kunnen doen. Het huishouden en het gezin vroegen alle tijd die er was. De laatste dagen heb ik met hernieuwde moed en zin het werk weer opgepakt. Niets gaat vanzelf, en patroontekenen met de computer al helemaal niet.

Ben ik op zich al helemaal klaar met de spijkerbroek, de losse patroondelen die van het voor- en achterpand worden afgeleid moeten nog steeds in de computer worden gezet. En daar liep ik tegen een onvolkomenheid in het tekenprogramma aan, zodat er weer gewacht moet worden tot de programmeur tijd heeft om ernaar te kijken.

Gelukkig is er geen gebrek aan ideeën. Zelf heb ik binnenkort nieuwe kleding nodig, en wat is er dan leuker om dat vanuit je eigen programma te tekenen. Mocht het kledingstuk goed uitvallen, dan kan ik het immers in een handomdraai ook voor andere mensen uitdraaien!
Ik weet het, ik maak het mezelf wel erg moeilijk. Alles moet namelijk relatief in de computer worden gezet. Zodat het patroon er ook goed uitkomt als iemand heel andere maten heeft. Je begrijpt, dat kost heel wat hoofdbrekens.

Wat ik stiekem toch wel heel leuk vind. Het ligt mij wel, deze combi van je hersens laten kraken en er iets creatiefs mee doen - bovendien geld besparen door zelf de kleding te maken.
Jammergenoeg zitten er maar 24 uur in een dag, ook bij de Achterbergen...

1 opmerking:

roos zei

Haha

Dat is maar goed ook ander blijf je doordoen!

Fijn weekend .
Roos