woensdag 21 mei 2014

Appelzwaan

Op dinsdag ben ik overblijfmoeder op de lagere school. Na het eten gaat iedereen naar buiten, en dan is het de bedoeling dat de overblijfmoeder wat appels schilt voor de rondrennende schoolkinderen. Om het een keer wat anders te doen, sneed ik een partje in zoals bij de zwanenvleugel op de foto en legde dat in het midden van de schaal met appeltjes.

En toen dacht ik ineens aan een filmpje dat een tijdje terug circuleerde, waarin je kon zien hoe je van een appel een zwaan maakt. Natuurlijk moesten we dat thuis direct uitproberen. Appels genoeg gelukkig (die halen we nog steeds bij de boomgaard verderop, meestal een B-kwaliteit (waar een plekje of een uitgroeisel aan zit) voor tussen de 30 cent en 1 euro per kilo. De zwaan van de foto, gemaakt door de 10-jarige Achterberg, mocht heel even genieten van de persoonlijke belangstelling van de andere Achterbergen, daarna werd hij op de foto gezet, om tenslotte fijngekauwd te worden...

2 opmerkingen:

debora zei

mooi gemaakt je zwaan 10jarig Achterbergje!!!en gezond!!!
groeten Debora uit belgie

Dorothé zei

Dat ga ik straks eens proberen voor mijn pubers. Bedankt voor de tip.

Groetjes,

Dorothé