vrijdag 16 mei 2014

Een rare vraag over de recepten

De laatste tijd heb ik nagedacht of ik wilde gaan proberen wat bij te verdienen door middel van advertenties. Niet op het blog, ik houd ABSOLUUT niet van advertenties op blogs. Er zijn verschillende mogelijkheden, één ervan, en dat lijkt mij tot nu toe de beste mogelijkheid, is door mijn recepten te verplaatsen naar de site infonu.nl.

Op infonu vind je grotendeels informatieve artikelen, waaronder een flink aantal recepten. Het nadeel is (maar het is wel te begrijpen vanwege de inkomsten voor de site zelf) dat artikelen niet dubbel op internet mogen staan. Wil ik mijn recepten op infonu plaatsen, dan zal ik op dit blog dus het recept weghalen en een verwijzing naar infonu neerzetten.

Ik heb geen idee of het gaat werken en ook niet of het allemaal de moeite waard zal zijn, maar wie niet probeert, heeft ook niets. Mijn vraag aan jullie is: hebben jullie er problemen mee als je voor mijn recepten in het vervolg een klikje extra moet doen?

Het gros van jullie zal vinden dat dit helemaal aan mij is. Toch zou ik graag willen weten of ik hiermee lezers af zou stoten. Wie weet zijn er wel meer mogelijkheden voor mij om iets bij te verdienen (suggesties daarvoor mag je natuurlijk ook doen!).

Even voor de duidelijkheid: het plaatsen van recepten of andere artikelen op infonu levert geen inkomsten op. Dat gebeurt alleen als lezers van die site geïnteresseerd raken in een advertentie en daarop klikken. Waartoe je niemand mag oproepen en misbruik wordt gestraft. 

Update: 
Nadat ik met veel moeite, gesterkt door de vele positieve reacties op mijn vraag hierboven, een van de broodrecepten zo volledig mogelijk, met foto en al, had ingediend voor publicatie op infonu, kreeg ik bericht dat het uitgebreider moet. Meerdere recepten in één artikel of met extra achtergrondinformatie over niet-kneden broden, die echter per artikel verschillend moet zijn. Ja hoor eens, dat zie ik even niet zitten.
Allemaal heel hartelijk dank voor het meedenken, ik ben in elk geval weer een ervaring rijker!

14 opmerkingen:

Dorothé zei

Hi Karien,

Je recepten zijn de moeite waard en krijgen op infonu misschien ook meer aandacht dan alleen op jouw blog. Ik zou er geen bezwaar tegen hebben omdat je op infonu niet eerst lid hoeft te worden.

Groetjes,

Dorothé

mama Jesje zei

hi Karien, wel een slim idee om te doen. Als je dan wel op je blog zet dat je weer een heerlijk recept hebt gemaakt, dan werkt het vast wel. Ik ben inderdaad een redelijk gemakzuchtige blogger, maar met een linkje waarop je alleen maar hoeft te klikken, jaag je mij niet weg. Ik lees je veel te graag!

Anoniem zei

Ik heb ook geen bezwaar hoor.Het zou wel makkelijk zijn als ik gewoon kan klikken op een link van jou omdat ik niet zo goed ben in het steeds weer opzoeken.
Ik geniet altijd erg van je blog en vooral van je recepten.De laatste 3 recepten staan alle drie te trappelen om gemaakt te worden....

Marleen zei

Hoi Karien,

Ik lees je blogs ook altijd graag en probeer je recepten ook regelmatig uit. Volgende week staan de caramelbolletjes (stukjes) weer op het menu (lopend buffet). Ik begrijp best dat je de recepten naar infonu wilt zetten, maar maak je dan ook een linkje o.i.d. daar naar toe?
groetjes,
Marleen

Tinekebo zei

Ik vind het geen probleem hoor , als dat voor jou beter is . Als je maar wel op je blog er een leuk verhaaltje over schrijft en wat en waarom je iets aangepast hebt enzo . Zit nu net een boodschappen briefje te maken met jouw blog erbij omdat ik het appelbrood en de brownies wil gaan maken .

Anoniem zei

Ik gebruik regelmatig een van je recepten, simpel en lekker!
En een kliekje extra is dan geen bezwaar hoor.
Groeten, Janny

loesje zei

Als er alleen zou staan kaneelgemberkoekjes dan zou ik denk ik niet doorklikken, maar als je een korte omschrijving erbij zou doen en het lijkt me lekker dan zal ik wel doorklikken.

Anoniem zei

Ik zou zeggen: gewoon doen. Heel vaak lees ik even wat je hebt gedaan en houd ik het recept in mijn achterhoofd. Als ik het dan nodig heb, dan is dat ene klikje echt niet erg, zeker niet als jij daardoor eens wat verdient. Dat is je gegund!
Heleen

Purperpolletje zei

Doen!

julia zei

Gewoon doen .

Jedidja zei

Gewoon proberen!

erika zei

Doen. Wie niet waagt, die niet wint.

Anoniem zei

ik lees je blog meer om de verhalen dan de recepten dus ik denk niet dat ik door zou
Afke

wilma zei

Helemaal goed! Is voor iemand als mij handig, want dan is het wss makkelijker terug zoeken.
Groet,Wilma