woensdag 18 juni 2014

Een afgeleide van de wet van Murphy

De wet van Murphy duikt bij de Achterbergen gelukkig niet vaak op. Ken je hem? "If anything can go wrong, it will". Nou, zo erg is het niet.

Een andere wet lijkt zich wel te doen gelden: "Als je het ergens over hebt, is het over". Bijvoorbeeld: je hebt ergens pijn en na een aantal weken ga je toch maar naar de huisarts. Alwaar het over blijkt te zijn. Klinkt raar, maar zo ongeveer is het toch echt een paar keer gegaan.

Of je vertelt iemand dat jij of een van je kinderen ergens door geholpen bent. Prompt gaat het weer anders. Daar hebben de Achterbergen ook ervaring mee.

Gisteren schreef ik een opgelucht blogje over een middel tegen hooikoorts: Scutellariae. Ik had het blogje nog niet zo lang gepubliceerd, of daar kwam me toch een hooikoorts-aanval opzetten! Zie je wel, dacht ik nog, ik had er niet over moeten schrijven. Zul je altijd zien dat het toch niet is wat je had gezegd dat het was. Het was wel mooi een gelegenheid om uit te proberen of een dubbele dosering beter helpt. Een tweede capsule ging erin, maar dat leek niet veel te helpen. Tot ik me herinnerde dat je dit middel bij een maaltijd, dus met een volle maag, moet innemen. Dus ging er een derde capsule in. En dat hielp eindelijk wel.

Vanmorgen was het alweer bar en boos. De eerste capsule werd al snel gevolgd door een tweede, voor de zekerheid met een handvol rozijnen erbij. En gelukkig, het werd weer wat rustiger.

Twee mensen tipten in de reacties na het vorige blogje over een ander geneesmiddel: Aerius, of een goedkopere variant daarvan (als er maar desloratadine in zit). Mochten de Scutellariae-capsules toch niet bevredigend blijken, dan ga ik hiervoor maar weer naar de huisarts. Ook al moet ik het zelf betalen...

6 opmerkingen:

Anoniem zei

mijn man heeft het ook zo erg, van eind december tot en met augustus. Hij doet nu immunotherapie bij de allergoloog in arnhem. Hij is nu twee jaar bezig en dit jaar voor het eerst veel minder last. Misschien ook een idee en het wordt vergoed.

Anoniem zei

Ik heb ook een ernstige vorm van hooikoorts, al wel 40 jaar.Er is een keer een test gedaan en daaruit bleek dat ik allergisch reageer op vrijwel alle bomen,struiken,paardenbloemen,brandnetels en een heleboel voorjaarsstruiken.Zoveel kren,tabletten gehad,zelfs injectiekuren maar niets hielp goed.Ook natuurlijke geneesmiddelen deden niet.een aantal jaren geleden kreeg ik Aerius en dat was voor mijn echt een uitkomst.Geen vermoeidheid en het is voor mijn een geweldig geneesmiddel.Ik krijg nu trouwens Desloratadine dit ivm verzekering geloof ik maar ook daar doe ik het prima op.Tot nu toe hoef ik niet bij te betalen.Ik ga vandaag weer nieuwe halen.
Groetjes Willy

Karien zei

Super, bedankt! Altijd fijn om zulke enthousiaste verhalen te lezen, daar kan ik dan weer hoop uit putten (ook voor mijn zoon die hetzelfde ontwikkelt).

Anoniem zei

Ook mijn zoon gebruikt al jaren Aerius, of desloratadine (= de werkzame stof die erin zit). Makkelijk 1 tablet per dag. Werkt voldoende zonder bijwerkingen, en wordt gewoon vergoed. 's Ochtends snift hij behoorlijk. Tabletje nemen en binnen korte tijd is het weer over.
Werkt (voor hem) super!

Groetjes,
Tineke

Anoniem zei

Ha ha, die afeleide wet van Murphy ken ik ook. Zodra de ramen aan de buitenkant van het huis gezeemd zijn, gaat het regenen...
Gr. Marijke (ik ben een stille volger)

Nelleke zei

Aerius hielp mij wel, niet helemaal afdoende en wel moe...
Bij mij nu sinds een paar jaar spontaan rustig met de hooikoorts!
Kan dus ook.