maandag 1 september 2014

En daar gaan we weer!

De Achterbergen duiken volop het drukke leven weer in na zes lange vakantieweken. Ruim twee weken daarvan zat ik met vijf, later zes, zoons in ons huisje op Pagedal, zonder man en zonder auto, dus zo'n beetje veroordeeld tot het zwembad. En dat was helemaal niet erg.

Het gezin is ook weer compleet, nadat onze dochter een jaar uithuizig is geweest, dus dat is extra feestelijk!
Deze week gaan de meeste Achterbergen weer naar school, opleiding of werk en dat mag ook wel, want a.s. zaterdag komt een deel van de familie van mijn vaderskant hierheen om elkaar te ontmoeten. Dus moet ik aan het poetsen (dat gaat tijdens de vakantie maar heel moeizaam). Niks erg hoor, beweging is goed voor mij.

Dat geldt helemaal omdat ik - erg hè - in de afgelopen tijd weer helemaal dichtgeslibd ben met kilo's. Bijna weer helemaal terug bij af. En dus tijd voor weer een nieuwe manier van leven, vooral zonder al die zoete dingen waar ik toch maar heel erg moeilijk van af kan blijven. T.z.t. zal ik er wel wat meer over schrijven, als ik wat meer ervaring heb opgedaan, maar één ding is zeker: ik hoef mezelf absoluut niet uit te hongeren.

Volop frisse moed dus, en nu ga ik verder met de kamer stofzuigen...

2 opmerkingen:

Dorothé zei

Goede start gewenst Karien. Ik probeer zelf niet met alles tegelijk te beginnen, maar met alles een klein beetje en zo rol ik er weer in met niet teveel gestress.

Groetjes,

Dorothé

roos zei

leuk dat je er weer bent!