donderdag 25 september 2014

Hetzelfde patroon, een heel andere broek

Onze 8-jarige zoon had dringend een nieuwe broek nodig. Ik hoefde hem niet opnieuw op te meten, de broek die ik in juni had gemaakt, zat nog goed. Wel zag ik dat ik hem best 2 cm langer mocht maken, maar dat is makkelijk gedaan.

Het patroon kon ik nergens meer vinden, maar gelukkig deed het computerprogramma het nog uitstekend. Gewoon de maten weer ingevoerd en daar had ik het patroon weer: precies pas voor meneertje Achterberg.

Hij wilde wel graag zelf bepalen hoe de broek eruit kwam te zien. Dat kan natuurlijk prima door te spelen met opzetzakken en deelnaden in het bestaande model. Het is misschien op de foto niet zo makkelijk te zien (hoewel hij in het echt veel donkerder blauw is nog), maar er zitten deelnaden midden op de pijpen. Als hij de knieën tegen elkaar houdt, zoals hij nu is neergelegd, staat er een grote "X". Bovendien wilde hij graag opgestikte zakken in de vorm van een driehoek, met daarbovenop weer een ander zakje. OK, prima hoor. Wat maakt het uit? Hij blij, ik blij.

De stof had ik nog (van lang, lang geleden) in de kast liggen, knoop en rits zijn ooit van iets anders afgehaald. Nieuwe budgetbroek!

Iets over het in elkaar zetten, vooral de onorthodoxe manier van rits in gulp inzetten, vind je op mijn andere blog.

1 opmerking:

Marianne zei

Heerlijk als je zo goed kan naaien