dinsdag 16 september 2014

More is less - deel 2

Al 16 dagen eet ik koolhydraatbeperkt, en in die 16 dagen ben ik 4,5 kilo afgevallen. Het koolhydratengehalte van mijn dagelijkse portie voer is inmiddels opgeschroefd naar 40 g (dat is twee keer zoveel als in het begin), zodat ik niet meer zo ontzettend hoef op te letten. Dit vind ik zelf eigenlijk wel het minimum om prettig te leven. Een stuk fruit kan er weer bij, en op de koolhydraten in de groentes hoef ik niet echt te letten, alleen maar bij te houden. Soms is er dan 's avonds nog ruimte voor een stukje extra pure chocola. En raar maar waar, dat vind ik ineens toch lekker. Dat komt misschien doordat ik verder geen zoete dingen meer binnenkrijg. Afgelopen weekend heb ik zelfs chocolademousse hiermee gemaakt voor het hele gezin, en het was in no time verdwenen (dit recept, maar dan zonder vanille-extract en ook zonder extra zoet, 10 kleine (maar toch redelijke) porties).

Een handige en leuke app (leuk vooral als het lukt) om je gewicht bij te houden is 'Monitor je gewicht', op mijn Android-telefoon via de appstore gedownload. Hierop vul je wat basisgegevens in, en vervolgens elke keer het gewicht. De app maakt er een mooie grafiek van en vertelt je wanneer je je streefgewicht bereikt als je op dezelfde weg doorgaat. Ook is het heel prettig om te zien hoeveel procent je al bent gevorderd, vooral als dat meer is dan het percentage van de geplande tijd (die je overigens kunt aanpassen).

Het leven is lang niet slecht dus, tegenwoordig bij de Achterbergen!