vrijdag 5 september 2014

Toch een agenda

Alle onhandigheid ten spijt die het hebben van zo'n papieren agenda met zich meebrengt, ben ik ergens deze zomervakantie toch gezwicht. Een schoolagenda wel te verstaan, dus van augustus 2014 tot aan augustus 2015. Om de prijs hoefde ik het niet te laten, 1.79 euro geloof ik, en ik vond het gewoon leuk om zo'n 'echte' agenda in mijn tas te hebben, waar je dingen in kunt opschrijven met een pen. Gek he...

Gisteren kwamen de Achterbergen thuis met de schema's voor hun school. En kwam ik erachter dat het toch wel ontzettend handig is om een schoolagenda te gebruiken, omdat ik zo alle vakanties en bijzonderheden van het hele schooljaar in één keer in mijn agenda kon zetten.

Vervolgens zetten we het wel per week op het whiteboard in de gang, voor iedereen zichtbaar en al jaren ons houvast.

Eerlijk is eerlijk, de agenda is eigenlijk toch alleen voor de leuk. In mijn elektronische agenda op Outlook zet ik de meeste afspraken nog een keer, helemaal handig als ik de auto ervoor nodig heb, dan stuur ik André een uitnodiging voor die afspraak en kan hij die accepteren. Zo weet hij als hij zelf een afspraak moet maken dat hij op zo'n moment de auto niet kan gebruiken. Véél handiger dan mondeling doorgeven wanneer, hoe en wat!

4 opmerkingen:

Vlijtig Liesje zei

Ik ben júist van de papieren agenda. Als het online staat heb ik er geen voeling mee. Ik heb zo'n Moleskine.

Dorothé zei

Ik print het maandoverzicht van outlook en dat hangt op de koelkast voor iedereen. De volgende maand print ik ook uit. Alle tussendoordingen worden rechtstreeks op de papieren agenda gezet én ingevoerd. Ik print na de maand de hele agenda nog een keer om te bewaren, want als er iets met je mailprogramma is heb je niets meer. Heel erg handig om dingen na te kijken voor rekeningen, doktersbezoek etc.

Schrijven is blijven.En ik kocht dit jaar schoolagenda's voor 0,40 cent (2e was gratis deze week bij het Kruidvat)

Groetjes,

Dorothé

Jedidja zei

Ik heb juist twee leuke agenda's binnen gekregen met de post om te recenseren. Ik ben van plan om er eentje te gaan gebruiken.

Ik hou ervan!

Jantine zei

ken je de website Cozi.com? Daar hebben wij onze familie agenda, iedereen kan er bij en iedereen in huis heeft een smartphone met de app er op...
De agenda voor het huiswerk staat daar natuurlijk los van ;-)