vrijdag 17 oktober 2014

Wonderbaar toebereid

Vanmorgen was ik voor controle bij de huisarts. Twee en een halve week geleden had ik een plakje van de zijkant van mijn vinger afgesneden met een vlijmscherp mes (mandoline), waardoor ik de dokterspraktijk vaker van binnen heb gezien de laatste weken dan de jaren daarvoor.

We haalden de pleister er weer af, en zagen hoe er een nieuwe huid aan het groeien is. Ik kreeg zelfs een soort van 'compliment' dat het allemaal zo voorspoedig gaat (zou dat door mijn gezonde eetpatroon van tegenwoordig komen?). Oorspronkelijk was er een reepje huid af van ongeveer 5 bij 1,5 cm, nu is een smal reepje in het midden nog niet helemaal bedekt van ongeveer 3 cm lang. Met verbazing zat ik ernaar te kijken. Wat is dat ongelooflijk mooi, dat er gewoon weer huid over zo'n wond heengroeit! Ik moest denken aan een bijbeltekst, die slaat eigenlijk op het scheppingswerk van een mensje voor de geboorte, maar is het hier niet net zo goed van toepassing?

'Ik loof U, omdat ik gans wonderbaar ben toebereid,

wonderbaar zijn uw werken,

mijn ziel weet dat zeer wel'

Ps. 139:14 

2 opmerkingen:

Jolanda zei

Huu, wat een eng en pijnlijk gebeuren! Wat een hinder zul je daarvan ondervonden hebben.

En ja, dat is zeker wonderlijk, de helende kracht van de huid, in de schepping meegegeven!
Fijn dat het goed geneest.

Anoniem zei

heel de schepping , en alle schepselen zijn in het begin zo mooi , ja volmaakt geschapen.
als je dan denkt aan de zondeval , waardoor alle leed de wereld in gekomen is ... ja , dan schieten woorden tekort.
maar dan ook bij ons zelf te beginnen , dat het alles is om onze zonden !